    From: "Zygmunt" <...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: symbole religijne w klasie
    Date: Tue, 24 Nov 2009 22:45:40 +0100

    > Nie wypowiadaj się za innych.
    A czym są więc dla Ciebie? Bo dla mnie symbolami.
    Czy figurka Buddy wzbudza w tobie takie same emocje co krzyż?

    > Miejsce symboli religijnych jest w miejscach religijnego kultu.
    To ty tak uważasz.
    Buddyści swoje ołtarzyki rozstawiają gdzie tylko kawałek wolnego się
    znajdzie - wszędzie jest miejsce kultu.

    Krzyże wiszą w domach na ścianie a nie jest to miejscem kultu KK.

    > Płacę na wynagrodzenie katechetów w szkołach,
    Ty płacisz na nauczycieli etyki,
    ja pewnie na katechetów (szkoda, że często kiepskich)

    > religia w szkole powoduje konieczność jawnego określenia się w kwestii
    > przynależności do kk,
    Nieprawda, wiele dzieci z kk nie chodzi na katechezy a na etykę, a inne z
    kolei czasem chodzą na katechezę....

    Zawsze tak jest, że nasza postawa coś o nas mówi, czemu cię to tak razi
    skoro
    w naszym kraju nie ma prześladowań religijnych, olej kk i żyj sobie jakby go
    nie było, po co tyle
    emocji.

    > oglądam symbole religijne (jednej tylko religii) w urzędach i instytucjach
    > państwowych które utrzymuję z moich podatków,
    I co z tego, ja też wiele rzeczy utrzymuję choć nie wiem poco - kwiatki w
    pałacu
    prezydenckim, budowę stadionu narodowego, budowę ścieżek rowerowych,
    podświetlanie
    przęseł mostów itd

    > klechy korzystają z nieprawdopodobnych udogodnień podatkowych (ja jakoś
    nie),
    Podaj przykłady

    > otrzymują państwowe subwencje,
    przykłady

    > świadczą odpłatne usługi religijne bez jakiejkolwiek kontroli,
    jak to, ja kontroluję, jak mi się nie spodoba to syna wypiszę z katechez ...
    z braku chętnych ograniczają ilość godzin.

    >włączają się w kampanie polityczne
    "klechy" jak powiadasz, chciałbyś pozbawić praw obywatelskich tylko dlatego,
    że wybrali inną drogę życia?