    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rozliczenie CO z poprzednim wlascicielem
    Date: Sat, 12 Jan 2008 12:08:42 +0100

    On Fri, 11 Jan 2008, Deno wrote:

    > jak wobec tego zinterpretujesz zapis w akcie notarialnym ktory zacytowalem?

    Nie wiem jak przedpiśca, ale ja w ten sposób, że został sformułowany
    niczym polskie przepisy podatkowe.
    Trzeba dopiero rozbierać go na składniki pierwsze, żeby próbować
    dojść "osochodzi" - przecież zapis że "wszelkie korzyści i ciężary
    przechodzą" mija się z logiką zapisu "opłaty do dnia sprzedaży
    ponosi sprzedająca".
    Powinno być "wszelkie korzyści i cieżary *powstałe od dnia sprzedaży*",
    i w ten sposób byłaby jasność - nadpłata powstała wcześniej.

    > twierdzisz że nie ma on nic wspólnego ze sporna sytuacją?

    Na mój rozum fakt zapisania że "do dnia sprzedaży opłaty ponosi
    sprzedająca" wymusza takie rozumienie zapisu, jak wyżej (i jak
    widzę 'zenek' też tak myśli).
    Zapis musiałby brzmieć "ciężary ponosi sprzedająca a korzyści czerpie
    nabywca" :)

    pzdr, Gotfryd