  • Data: 2004-09-18 18:01:20
    Temat: Re: rachunek w drzwiach, a odsetki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 16 Sep 2004, adamb wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news napisał(a):
    >+ > ...no to IMHO opłata przesyłowa należy się bez faktury.
    >+
    >+ A w jakim terminie płatności??

    IMHO - zależy od umowy. W umowie którą zapodałem jako przykład
    jest "opłata abonamentowa jest pobierana z góry co miesiąc",
    z czego wynika iż terminem płatności jest ostatni dzień roboczy
    miesiąca poprzedniego.

    >+ I co z sytuacją, kiedy w grę wchodzi kara umowna dla dostawcy, za nie
    >+ wywiązywanie się z realizacji umowy??

    A to zależy co jest w umowie. Jeśli sugerujesz że terminowe wystawienie
    faktury jest objęte karą umowną - to może... ale nie spotkałem się :)
    Kary umowne z reguły dotyczą *konkretnych* elementów umowy, jak w treści
    jest iż "dostawca dostarcza usługę" - to znaczy iż dostawa faktury jest
    czynnością uboczną karą nie objętą :) IMHO oczywiście :)

    pozdrowienia, Gotfryd