  • Data: 2004-09-15 17:45:41
    Temat: Re: rachunek w drzwiach, a odsetki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 15 Sep 2004, Artur Ch. wrote:

    >+ Dnia 15 wrz o godzinie 13:32, na pl.soc.prawo, Johnson napisał(a):
    >+ > Podstawą zapłaty za usługę nie jest faktura tylko wykonanie usługi
    [...]
    >+ A jaki będziesz miał w ręku dowód księgowy że wykonałeś tą usługę?

    Żaden. To zmartwienie usługobiorcy, przy czym ustawy podatkowe
    zobowiązują go TYLKO do wystawienia faktury :> - obowiązek
    podatkowy powstaje w wyniku:
    - wykonania usługi
    - wystawienia faktury
    - przyjęcia zapłaty
    Trzeba wybrać "właściwy", najczęściej najwcześniejszy :> acz nie
    zawsze (f-ra może być "do 7 dni po"), zależy od podatku...

    >+ W oparciu o co odprowadzisz podatki i w jakiej wysokości?

    Faktury bądź zapłaty.

    >+ Na podstawie czego strona usługobiorcy zapłatę bez faktury zaliczy w KPiR?

    Żadnej. Nie zaliczy.
    Jak poniesie szkodę może ew. kombinować z odszkodowaniem "za niemożność
    zaliczenia w KUP", na mój gust sprawa trudna.

    >+ Dalej - jaki termin dokonania zapłaty za usługę na którą nie ma rachunku
    >+ jest wymagalny?

    Ależ nie za *tę* część usługi !!
    Mowa o "opłacie stałej" - opłacie przesyłowej, licznikowej, abonamencie
    - jak by się nie nazywała przy danej umowie.
    Ta część jest z góry znana, termin płatności też.

    >+ Możesz mi wskazać taką umowę w której są takie klauzule, a nie że płatność
    >+ następuje po otrzymaniu faktury?

    No, wystarczy że jest mowa o wysokości abonamentu i NIE MA notki
    że CAŁA należność powstaje "z dniem otrzymania faktury". Wtedy
    należność "abonamentowa" IMO powstaje tak jak Robert napisał !

    >+ Bo ja spotykam się z umowami na wykonanie usług i tam są jasno określone
    >+ zasady dokoywania płatności - np. 14 dni po otrzymaniu faktury /ta może być
    >+ wystawiona po sporządzeniu protokołu odbioru - ale tutaj chodzi o umowy
    >+ między firmami/.

    Umowa "firmowa" (moja !) z Polkomtelem:
    par.12
    [...]
    6. nieotrzymanie rachunku telefonicznego w terminie nie zwalnia Abonenta
    od obowiązku terminowego uregulowania należności.

    "Rachunek" jest wcześniej zdefiniowany m.in. jako faktura.
    Ewidentnie Robert ma *co najmniej* rację.
    Nadto - IMO ów tekst można odczytać tak, że przecież Polkomtel w razie
    czego poda przez telefon należnośc... ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd