    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pseudonim w firmowej poczcie ?
    Date: Fri, 24 Oct 2008 19:17:55 +0200

    Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:gdsv2e$hob$1@jaszczomp.tahoe.pl...
    > Zdecydowanie nie znała. Obrazowo:
    > Firma sprzedaje cegły, z klientami pracownik Jan Nowak, kontaktuje się
    > i podpisuje jako Jan Nowak. Ta sama firma zaczyna tez sprzedawać
    > samochody. W korespondencji/kontaktach z tymi klientami pan Jan Nowak
    > podpisuje się jako Jan Kowalski (aby klient, np. kupujący
    > samochod i cegły nie kojarzył, że koresponduje z tą samą osobą ('Nowak'
    > jest specjalistą od cegieł, a 'Kowalski' od samochodów).
    >
    > Jeśli dobrze rozumiem, to tak można?

    Można, dokąd nie doprowadzi się do niekorzystnego rozporządzenia mieniem.
    Przy czym otwiera to drogę do wszelakich roszczeń, bo zawsze gości może
    wymyślić coś mniej lub bardziej prawdopodobnego, że niby by transakcji nie
    zawarł z dana osobą, a myślał, że to będzie inna. Generalnie do pierwszego
    niezadowolonego klienta nie powinno się nic zdarzyć. Zwłaszcza, że jak
    rozumiem nazwa firmy będzie prawdziwa. W sumie kontrahent raczej nie będzie
    miał szansy się zorientować, że doszło do jakiegoś "oszustwa", bo przecież
    może być jakiś tam pracownik, który się tak nazywa.

    > Chodzi tylko o odpowiadanie na zapytania potencjalnych klientów,
    > przesyłanie
    > ofert, a nie np. podpisywanie umów.

    No i ja osobiście miałbym duże opory w zawarciu kontraktu z osobą, która w
    korespondencji ze mną nazywała się Jan Nowak, a w chwili podpisu
    przedstawiła Jan Kowalski. Ale to już może być moje zboczenie zawodowe.