eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoprosze o rade - reklamacja u sprzedawce i skierowwnie do dystrybutora › Re: prosze o rade - reklamacja u sprzedawce i skierowwnie do dystrybutora
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news2.icm.edu.pl!mim
    uw.edu.pl!news.mimuw.edu.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tp
    i.pl!not-for-mail
    From: ZEB <zeb@no_spam.tenbit.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prosze o rade - reklamacja u sprzedawce i skierowwnie do dystrybutora
    Date: Sat, 27 Sep 2003 19:37:41 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 46
    Message-ID: <bl4hmg$slh$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <bl3jkl$s91$1@nemesis.news.tpi.pl> <bl472a$fhl$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: ro12.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1064684048 29361 80.50.101.12 (27 Sep 2003 17:34:08 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 27 Sep 2003 17:34:08 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.4) Gecko/20030624
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    In-Reply-To: <bl472a$fhl$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:166967
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam
    >
    > W ciagu 2 lat od daty zakupu masz prawo do wymiany na nowy albo odstapienia
    > od umowy.

    Co wiecej ten monitor ma 3 letnia gwarancje.


    > Warunkiem jest terminowe zawiadomienie sprzedawcy o niezgodnosci.
    > Warunek dotrzymales. Obnowiazkiem sprzedawcy jest wymienic na nowy albo
    > zwrocic
    > pieniadze. Malo tego on sam powinien odebrac sprzet od ciebie i na swoj
    > koszt.
    > Rozliczenia miedzy sprzedawca a dystrybutorem cie nie obchodza. Ty
    > zawierales umowe ze
    > sprzedawca i to on jest wobec ciebie odpowiedzialny.

    Dzieki, taka mialem nadzieje, tez mi sie wydawalo, ze seli zapewnienia
    sprzedawcy nie sa zgodne z umowa, to dystrybutor nic do tego nie ma -
    apismo sprzedacy, ktore dzis otrzymalem to zwykla proba splawienia.

    > Proponuje ponowic wezwanie pod grozba skierowania sprawy na droge sadowa.
    > Mozesz mu takze podac podstawe prawna:
    > USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedazy
    > konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z dnia 5 wrzesnia
    > 2002 r.)
    >

    Piszac w pismie reklamacyjnym o niezgodnosci towaru z zapenieniami
    sprzedawcy i umowa, powolalem sie na wspomnina ustawe - mimo tego i tak
    sprzedawca probuje mnie splawic.
    Skierowanie sprawy do sadu ma jedna slaba strone to jest sprawa cywilna
    (chyba) wiec przed piersza rozprawa bede musial poczekac pewnie 3-5 lat,
    chyba, ze sa jakies sady konsumenckie, ale pewnie nie. W poniedzialek
    wysle chyba ponowne zgloszenie reklamacyjne.

    Czy federacja komsumentow moze byc pomocna w zalatwieniu tej sprawy -
    czy maja jakis prawnikow, ktorze razem ze mna moga zlozyc wizyte
    sprzedacy i pomoc w rozwiazaniu sprawy ?

    Pozdrowienia
    ZEB




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1