  • Data: 2005-03-10 11:22:58
    Temat: Re: podatek od zysku po zbyciu gruntu??
    Od: "Chris" <k.gajdzik.@mulpa@.geoinvest.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Czarek Gorzeński" <c...@p...org> napisał w wiadomości
    news:d0p7aj.3o0.1@Cezary.Gorzenski.private...

    > Ale co to za podatek?? Z czego on wynika? Dotyczy każdej nieruchomości
    > gruntowej? Pierwszy raz słyszę o czymś takim.

    Po zmianie przeznaczenia przykladowo dzialki rolnej na budowlana w m.p.z.p.
    nastepuje wzrost wartosci danej dzialki powiedzmy z 5 do 15 zl za m2.
    Wtedy roznica wytwarza tz. rente planistyczna od tego przy sprzedazy placi
    sie podatek lokalny na rzecz gminy. Uniknac tego raczej nie idzie, chyba
    rzeczoznawca w operacie wykarze ze po zminie planu wartosc dzialki nie
    zmienila sie w co bardzo watpie :).
    Poza tym nie mozna byc takim nastawionym na NIE, w druga strone jezli
    wartosc na skutek zmiany planu nieruchomosci sie obnizy wlasciciel moze
    zadac od gminy wyrowania wartosci przed zmiana :)