  • Data: 2005-04-23 12:40:00
    Temat: Re: jak to jest w ogole mozliwe? [cross-post]
    Od: stern <s...@f...i.d.p.l> szukaj wiadomości tego autora

    cbnet napisał(a):
    > Zastanawialiscie sie kiedys nad kodeksem karnym w PL?
    > Hmmm... ja tez nie za bardzo, ale... :)

    ja się dużo zastanawiałem, i:

    > a wiec wynika z tego, ze "w naszym pieknym kraju" taki np
    > Jezus moglby [potencjalnie] zostac skazanym przez sad oraz
    > osadzonym w wiezieniu za to czego dokonywal.

    w więzieniu nie, pewnie grzywna i nakazanie przeproszenia pokrzywdzonego.
    Pytanie, czy jego slowa mozna uznac za zniewazenie.

    Tym bardziej, ze to zniewazenie jest oceniane w sposob nieco
    zobiektywizowany, a zatem czy tego typu slowa są obiektywnie znieważające.

    Choc jest - AFAIR - orzeczenie SN, ze zamiar osoby slowa wypowiadajacej
    tez sie liczy.

    > Co to za "prawo", ktore np za nazwanie wiernych krk chocby
    > "bezrozumnymi czcicielami figur i obrazow" (zgodnie ze slowami
    > z ksiegi Izajasza) lub klamcami (zgodnie z tym co podaja
    > ewangelie) przewiduje kare wiezienia?

    > Czyz to nie jest zdumiewajace?

    pytanie, czy to bylo zniewazenie?

    wiesz porównując język współczesny z tymco mamy w Biblii, hmmm, nasuwa
    sie wniosek, ze kiedys to byly "zniewazenia". Te "groby pobielane"
    chociażby.

    pozdr.

    m.

    ps. Jak się poczułeś, gdy uznano Cię za trolla? (BP, NMSP ;) )

    --
    http://bdp.e-wro.com
    GG: 4494911