  • Data: 2005-04-25 13:44:49
    Temat: Odp: jak to jest w ogole mozliwe? [cross-post]
    Od: "PowerBox" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > "Kto publicznie znieważa grupę ludności albo poszczególną
    > osobę z powodu jej przynależności [...] wyznaniowej albo
    > z powodu jej bezwyznaniowości lub z takich powodów narusza
    > nietykalność cielesną innej osoby, podlega karze pozbawienia
    > wolności do lat 3."

    - nie można tutaj być głupim świrem - to jest karalne. Jeżeli ktoś ma
    głębokie problemy kognitywne i powie na kogoś "ty świnio" to może wylądować
    w więzieniu.

    Zastanawia mnie jednak mechanizm "poczucia się obrażonym". Przecież każdy,
    kto nie jest świnią - a wystarczy spojrzeć w lustro - nie ma powodów, żeby
    czuć się urażonym tylko dlatego, że jakiś pojebany świr nie odróżnia
    człowieka od świni albo ma w swojej chorej główce jakieś "nietypowe"
    asocjacje obiektywnie nieistniejące w rzeczywistości. Wygląda mi na to, że
    ludzie nie tyle przejmują się samą rzeczywistością - co jej modelem -
    szczególnie CZYIMŚ modelem rzeczywistości odnoszącym się do nich samych. To
    ostatnie stadium paranoi :-)