  • Data: 2020-11-13 11:53:10
    Temat: Re: gmatwanina prawna z Trybunałem Konstytucyjnym
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 12 Nov 2020 16:39:27 +0100, Henryk Hajdan napisał(a):

    > Powinna, a nie jest, więc jakie są tego konsekwencje prawne ?
    > Czy to z mocy prawa unieważnia orzeczenie ?
    > Czy ktoś musiałby złożyć wniosek ?

    Tu są jakieś sugestie, jak wybrnąć z tej matni:

    "W naszym kraju obowiązuje bowiem rozproszona kontrola konstytucyjności, co
    oznacza, że sądy mogą samodzielnie oceniać konstytucyjność przepisów w
    konkretnej sprawie.

    Sędziowie mogą być poddawani presji i grożą im również konsekwencje
    dyscyplinarne wynikające z uchwalonej w lutym br. tzw. ustawy kagańcowej,
    jednak wyjściem może okazać zadanie pytania prejudycjalnego do Trybunału
    Sprawiedliwości Unii Europejskiej, najwyższego organu prawnego UE. Na
    podstawie orzeczenia TSUE sędzia może wydać wyrok uniewinniający lekarza,
    który przeprowadzić zabieg aborcji."

    https://strajk.eu/obroncy-praw-czlowieka-orzeczenie-
    tk-niewazne-lekarze-moga-wykonywac-aborcje/

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl