    From: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: fima windykacyjna - troszkę długie, ale nie za bardzo
    Date: Tue, 22 Jun 2004 10:17:33 +0200

    news:cb7kst$v5u$1@news.dialog.net.pl...
    > Właśnie o możliwość powstania takiej sytuacji pytałem, jednak abonent o
    > zbyciu wierzytelnoiści nic nie wie i wiedzieć nie może bo niby skąd? Więc
    > płaci operatorowi, z opóźnieniem, ale płaci temu, komu zalega.
    > Co teraz?

    Jeśli został powiadomiony przez nabywcę, to wie, bo Kc umożliwia stronom
    umowy przelewu dogadanie się w kwestii: "Kto z nas będzie powiadamiał?". A
    jeśli wie, to może zapłacić tylko temu, który jest obecnie jego
    wierzycielem, jeśli chce się zwolnić od długu.

    > Na telefon to chyba nie bardzo.
    > Czy może dłużnik powinien wystosować pismo do windykatora z żądaniem
    > przedstawienia dowodów uzasadniających roszczenie (jaka podstawa)?

    Dlaczego na telefon nie bardzo? Jeśli się dowiesz na infolinii, że zbyli
    Twój dług, to będziesz miał potwierdzenie listu, który dostałeś od
    windykacji, ze strony operatora. Mało?

    Oczywiście możesz jeszcze zażądać, aby firma windykacyjna przesłała Ci dowód
    zawarcia umowy sprzedaży Twojej wierzytelności, ale i tak nie będziesz miał
    wówczas przecież pewności czy dokument (a raczej jego kopia, bo przecież
    oryginału Ci nie prześlą) nie jest podrobiona :) Więc i tak będziesz musiał
    kontaktować się z operatorem. A ten na Twój list może już nie chcieć
    odpowiadać, bo nie...

    --
    Pozdrawiam,
    Washko