  • 1. Data: 2006-07-16 16:17:41
    Temat: Re: działka , dojście do jeziora ?
    Od: "m@rkop" <m...@g...com>

    Robert Tomasik wrote:
    > Jeśli pomost jest Twój i na Twoim terenie, to po
    > odpowiednim jego oznakowaniu nikt inny nie ma prawa z niego korzystać.

    A co w sytuacji, kiedy ktoś zrobił sobie pomost na terenie PZW? Czy
    jeśli dotrę do niego pasem nadbrzeżnym, to mogę na niego wejść?
    Pzdr

  • 2. Data: 2006-07-16 18:36:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    m@rkop [###m...@g...com.###] napisał:

    > A co w sytuacji, kiedy ktoś zrobił sobie pomost na terenie PZW? Czy
    > jeśli dotrę do niego pasem nadbrzeżnym, to mogę na niego wejść?

    Jak będzie zamknięty, to nie. Jak będzie otwarty, to tak. To działa tak jak
    z nieruchomością. Jeśli nieogrodzona, to widocznie właścicielowi nie zależy
    na niewchodzeniu.

  • 3. Data: 2006-07-16 19:17:52
    Od: "m@rkop" <m...@g...com>

    Robert Tomasik wrote:
    > Jak będzie zamknięty, to nie. Jak będzie otwarty, to tak. To działa tak jak
    > z nieruchomością. Jeśli nieogrodzona, to widocznie właścicielowi nie zależy
    > na niewchodzeniu.

    OK. A czy w ogóle właściciel działki nad jeziorem może zamknąć
    pomost, który zrobił w jeziorze nie należącym do niego?
    Pzdr

  • 4. Data: 2006-07-16 22:06:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    m@rkop [###m...@g...com.###] napisał:

    > OK. A czy w ogóle właściciel działki nad jeziorem może zamknąć
    > pomost, który zrobił w jeziorze nie należącym do niego?

    Dobre pytanie :-))

    Moim zdaniem trzeba rozdzielić na wstępie odpowiedź na pomosty pływające
    oraz stałe. Do pomostu pływającego stosował bym przepisy, jak do jednostki
    pływającej. Czyli generalnie właściciel może go zamknąć. Do pomostu stałego
    (czyli opartego o fundament choćby w części) stosował bym przepisy o
    nieruchomościach. Czyli generalnie decydujące znaczenie ma wola
    administratora jeziora. To do niego przecież "inwestor" musi się zwrócić o
    zgodę na budowę pomostu. Jeśli administrator zezwoli na zamknięcie pomostu,
    to może być zamknięty. Jeśli uzależni zgodę od powszechnej dostępności, to
    właściciel nie ma prawa go zamykać, bo tak naprawdę nie jest jego
    właścicielem.