  • Data: 2003-10-24 22:22:23
    Temat: Re: dlaczego tak trudno jest zostac adwokatem?
    Od: "ben" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zastanawiam się tylko, dlaczego miałoby być łatwo dostać się do środowiska
    adwokackiego? Można mieć wątpliwości co do poziomu merytorycznego czy etycznego
    wielu przedstawicieli tego środowiska, ale przyznam szczerze, że
    ta "elitarność" do czegoś zobowiązuje i może dzięki temu adwokaci są zwykle
    lepiej przygotowani do rozpraw sądowych niż r. prawni. Nie chcę tu obrażać
    żadnego radcy prawnego, ale mam wrażenie, że to masowe przyjmowanie na
    aplikacje, przy FATALNYM poziomie zajęć, braku systemu patronackiego nie służy
    podnoszeniu ogólnego poziomu przedstawicieli tej profesji. Z drugiej strony
    wielu radców prawnych "starszego" pokolenia nie bardzo potrafi poruszać się w
    procedurze sądowej. Oczywiście są chlubne wyjątki zaprzeczające tej regule.
    Ben
    PS W przyszłości pewnie i tak adwokaci zostaną "wchłonięci" przez radców i nie
    będzie problemu :)