  • Data: 2004-05-08 20:36:04
    Temat: Re: czy dzialania policjai byly uzasadnione
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik wrote:

    > Teraz nastepny problem, to wyrywanie kabla telefonicznego z czegokolwiek.
    > Co do zasady policjanci, jesli chcieli uniemozliwic matce kontaktowanie
    > sie z kimkolwiek, to powinni ja zatrzymac procesowo. To dawalo by im prawo
    > do uniemozliwienia kontaktu z osobami postronnymi. W przeciwnym wypadku

    Czyli do chwili _formalnego_ zatrzymania danej osoby, nie wolno
    uniemożliwiać danej osobie kontaktów telefonicznych ani żadnych innych?

    Jak to wygląda w praktyce - tzn. co musi policjant zrobić, żeby dana
    osoba była zatrzymana? Powiedzieć to? Skuć?

    Konkretna sytuacja: pewien dziad chciał mnie napaść, powstrzymałem go
    pieprzem w spraju, po czym on usiłował robić za ofiarę napaści.

    Policję wezwałem ja i podczas oczekiwania na decyzję, czy i kogo
    zatrzymać, grzecznie poprosili mnie, żebym nigdzie nie dzwonił (akurat
    dostałem SMSa i wziąłem telefon do ręki). Ponieważ i tak nigdzie nie
    chciałem dzwonić wisiało mi to, ale gdybym jednak chciał (powiedzmy
    musiałbym kogoś zawiadomić, że się spóźnię)...