  • Data: 2007-03-20 00:43:06
    Temat: Re: ciąża a umowa zlecenia
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    "didi" <d...@o...eu> wrote in message
    news:45fe9b64$1@news.home.net.pl...
    > jestem zatrudniona na umowę zlecenie i jestem w ciąży,ponadto uczę się w
    > prywatnej szkole policealnej i mam 25 lat.

    Nie pracujesz i nie jesteś zatrudniona. To po pierwsze.
    Wykonujesz tylko i wyłącznie zlecenie.

    > Mam wielki problem ponieważ nie mam pojęcia czy jestem ubezpieczona.

    Powinnaś być bo i ile nie usiągasz innego dochodu po za umową zleceniem, to
    takie umowy są obłożone ZUSem.

    >Wiem że mój pracodawca nie odprowadza za mnie składek ZUS

    Powinien
    Skąd wiesz, że nie odprowadza?
    Jakie rachunki wystawiasz zleceniodawcy?

    > a szkoła jest prywatna.ostatnio trafiłam do szpitala...i nie wiem co
    > dalej,czy przyjdzie rachunek za pobyt w szpitalu czy co?a może powinnam
    > zwolnić się i zarejstrować w urzędzie pracy?

    A co ci da zarejestrowanie się w urzędzie pracy po fakcie?
    Po za tym przy umowie zleceniu nie ma czegoś takiego jak "zwolnię się".
    Możesz co najwyżej zerwać taką umowę a zleceniodawca obciąży cię wszystkimi
    kosztami wynikającymi z tego.
    Uważaj,m żeby twoja umowa zlecenie nie była częścią projektu za milion
    złotych.
    No chyba, że się dogadacie . Na piśmie.

    > tylko nie wiem czy mogę w ciąży się zarejstrować jako bezrobotna?

    a w ciąży to nie jest się bezrobotnym, czyli bez pracy?
    z tym, że uważaj jak wyżej na umowę zlecenie.

    > a co z zasiłkami:macierzyńskim,opiekuńczym itd?

    zdaje się, że przy umowie zleceniu o ile miałaś ją przez 6 miesięcy to ci
    się należy.
    z tego co piszesz to zleceniodawca składki na ZUS powinien odprowadzać
    Dowiedz się w ZUS czy odprowadzał. Jak nie to ZUS już go sam w tyłek capnie.

    > proszę o pomoc bo że np.za poród szpital wystawi mi ogromny rachunek. a
    > zresztą teraz do lekarza prowadzącego moją ciążę chodzę prywatnie ale
    > przecież za wszystkie wizyty u specjalistów mnie nie stać.

    zdrowotne powinnać mieć też odprowadzane, więc raczej ci nie wystawi.

    >To jest straszne w jakim my żyjemy kraju! A później ludzie dziwią się że
    >jest taki niski przyrost naturalny albo tyle ludzi emigruje...

    Poliykę zostaw na boku, a następnym razem idź na wybory.