    From: "Jackare" <1...@1...tralala.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zdjecie z fotoradaru i "krokodylki"
    Date: Wed, 21 Sep 2011 22:10:19 +0200

    news:j5abit$5a2$3@inews.gazeta.pl...

    > z art 78.4 PORD
    >

    > Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    > uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w
    > oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy
    > przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.

    Nadal nie ma tu obligacji do prowadzenia ewidencji. Jest obowiązany wskazać
    a nie prowadzić ewidencję. Obowiązek wskazania nie implikuje obowiązku
    prowadzenia ewidencji.
    Zawsze może powiedzieć, że w tym dniu był tak pijany że absolutnie nie jest
    w stanie podać czy ktokolwiek używał pojazdu i podejrzewa że pojazd został
    użyty przez nieznaną osobę wbrew woli i wiedzy właściciela czemu on sam
    zapobiec nie mógł z uwagi na dwudniowe balowanie i permanentny w tym czasie
    stan nietrzeźwości i oderwania od rzeczywistości.

    Inny przykład: właściciel mówi: samochód prowadził Oleg Andriejewicz
    Łyszkin, zamieszkały w Sankt Petersburgu chyba gdzień przy Newskim
    Prospekcie. Był naszym gościem tego i tego dnia, prezentował produkty swej
    firmy i pożyczyliśmy mu samochód aby pojechał zjeść obiad. Niestety nic
    więcej nie wiem na temat tego pana. Dziękuję i do widzenia.