  • Data: 2008-10-15 14:15:33
    Temat: Re: Zdarzenie drogowe z sarną proszę o pomoc
    Od: armar <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa pisze:

    > ...oops, a to trochę gorzej. Otwiera inne drzwi do wykrętów. Np.: sarna
    > wyłoniła się z mgły (tzn. już była na drodze, a Ty nie dostosowałeś
    > prędkości do widoczności) czy wyskoczyła "tuż przed maskę"?

    Mam wrażenie, że sarna mogłaby "wyskoczyć" zza *czegoś*,
    tymczasem jeśli nie było tam zarośli, czy też drzew
    (Piotr napisał, że nie było znaku o zwierzynie leśnej,
    a przecież takie ostrzeżenie ma sens tylko tam,
    gdzie droga nie biegnie przez las, a zwierzyna leśna
    jednak na drogę włazi - z uwagi na pobliskie lasy),
    to co najwyżej mogła "wskoczyć" na jezdnię tuż przed maskę.
    Jeśli wcześniej nie stała na drodze, to na poboczu
    musiała być dobrze widoczna, gdyż drogi wojewódzkie
    mają obowiązkowo koszone pobocze i okolicę drogi.
    Tak więc zgłoszenie nielegalnego upolowania sarny
    (kłusownictwa) w Nadleśnictwie jest jak najbardziej sensowne,
    ale nie z punktu widzenia kłusownika (jakieś kary za to są).

    --
    Pozdrawia Marek