  • Data: 2003-06-01 22:02:31
    Temat: Re: Załącznik do umowy
    Od: "Jacek Baraniecki" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości

    | To się zgadza. Ale ja pytanie odczytałem tak: jest umowa z zapisem
    | że istnieje w 'n' (np. 3) egzemplarzach; czy z tego można wyciągnąć
    | wniosek że załączniki *muszą* również istnieć w 'n' egzemplarzach,
    | czy zależy to tylko od dbałości o interesy stron umowy ?

    Jestem zdania, że załączniki też muszą być gdyż stanowią one część umowy.
    Czy uznałbyś za kompletną umowę, z której np wyrwano 2 strony ? Przecież
    często jest tak, że w załącznikach zawarte są istotne informacje ( patrz
    wczesniejsza korespondencja w tym wątku ) których brak czyni umowę
    nieczytelną lub niemożliwą do zrealizowania.
    Twoje pytanie jest zbyt zgeneralizowane i taka też będzie odpowiedź :
    Wszytko zależy od konkretnej umowy i sytuacji. Na pewno brak załączników
    powoduje , że umowa jest niekompletna czyli wadliwa ( tak jak wadliwa może
    być także z innych powodów) . W pewnych sytuacjach może to stanowić
    przesłankę np do żądania uznania umowy za nieważną lub też odmowy spełnienia
    świadczenia wynikajacego z takiej umowy. Takie sprawy często kończą się w
    sądzie.

    Pozdrawiam
    Jacek Baraniecki