-
Data: 2007-09-21 17:46:16
Temat: Re: Zakup notebooka i problem z nieuczciwym sprzedawcą - prośba o porad
Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Maciek[NP]" <z...@i...pl> napisał w wiadomości
news:fd0gtr$c30$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam,
>
> Postanowiłem skorzystać z pomocy zacnego grona p.s.p ponieważ dokonałem
> zakupu komputera przenośnego a który to komputer jest niezgodny ze
> specyfikacją producenta o czym nie zostałem poinformowany podczas
> dokonywania zakupu. 19.09.2007 r. kupiłem komputer marki HP Pavilion,
> model dv6137ea. Na stronie internetowej sprzedawcy i producenta była
> podana zgodna ze sobą specyfikacja sprzętowa. Niestety po zainstalowaniu
> systemu operacyjnego okazało się, że parametry tego komputera nie są
> zgodne z ofertą. Ponadto po sprawdzeniu numeru seryjnego i numeru produktu
> na infolinii HP okazało się, że komputer ten nie jest przeznaczony na
> rynek polski i serwis HP nie świadczy gwarancji na warunkach takich jak w
> przypadku gdy komputer pochodzi od polskiego dystrybutora tej marki.
> Sprzedawca wprawdzie dołączył kartę gwarancyjną sklepu ale uprawnia ona
> jedynie do dokonania naprawy w serwisie sprzedawcy a nie w autoryzowanym
> serwisie producenta, z odbiorem i dostawą do domu (tzw. door to door).
> Ponadto nie mam możliwości rozszerzenia takiej gwarancji za dodatkową
> opłatą na kolejne lata tak jak to się ma w przypadku zakupu sprzętu od
> polskiego dystrybutora. O fakcie tym nie zostałem poinformowany w momencie
> dokonywania zakupu i moim zdaniem było to celowe działanie które miało na
> celu wprowadzenie mnie w błąd a tym samym nakłonienie do zakupu
> niepełnowartościowego sprzętu. Kupując komputer na terenie kraju przyjąłem
> założenie, że posiada on również na terenie kraju normalną gwarancję
> producenta dającą możliwość dokonywania naprawy w autoryzowanym serwisie i
> nie spodziewałem się takich kłopotów. Sprzedawca natomiast twierdzi, że
> nie miał obowiązku informowania mnie, że mogę napotkać takie trudności i
> że ja jako kupujący powinienem zapytać się sam i sam przewidzieć wszelkie
> ewentualności. Moim zdaniem było to celowe i świadome wprowadzenie mnie w
> błąd mające na celu pozyskanie klienta i sprzedaż tego przedmiotu.
> Dodatkowo sytuację komplikuje fakt, że komputer ten został odebrany
> osobiście a nie zakupiony wysyłkowo oraz kupiony w celu użycia w
> działalności gospodarczej (faktura VAT) tak więc nie mogę zwrócić go w
> ciągu 10 dni oraz nie podlegam ochronie wynikającej ze sprzedaży
> konsumenckiej. Mam więc bardzo poważny problem ponieważ stałem się
> "szczęśliwym" posiadaczem bubla za prawie 3000 zł. Byłbym wdzięczny
> gdybyście zechcieli udzielić mi porady i nakierować na właściwą drogę w
> jaki sposób mogę odstąpić od takiej umowy i zwrócić zakupiony sprzęt.
>
> Pozdrawiam,
> Maciek
>
> --
> jedyny jedynie słuszny i prawdziwy Nocny Patrol z Lublina
> http://nocnypatrol.org
>
witam!
powiem tak:
doświadczyłem takiej sytuacji, ale kupowałem towar jako konsument i
bezpośrednio w sklepie Philipsa w moim mieście; kupowałem do domu TV;
wybrałem model X, albowiem miał pewną funkcję o której sprzedawca
zapewniał - to była funkcja DIGITAL SCAN; wziąłem za gotówkę uzyskując
jeszcze rabat ok.150zł i pojechałem do chaty; sklep dostarczył towar do domu
o umówionej godzinie; zaznaczam, że sprzedawca klął się na siebie że ta
funkcja jest; poprawia ona znacznie jakość obrazu - odświeża w pionie i
poziomie obraz na tyle często, że oczy nie bolą przy długim oglądaniu;
otwarłem pudło, wyjąłem TV, uruchomiłem, jednym przyciskiem ustawiłem
wszystko; rewelacja!; dorwałem jednak za moment instrukcję obsługi i
sprawdzam dostępne funkcje; w menu OBRAZ winna być funkcja DIGITAL SCAN; nie
było; włączałem i wyłączałem kilkakrotnie, szukałem pod innymi MENU - nie
było; według instrukcji, jak się okazało, ta funkcja winna być pod MENU
OBRAZ ale w tym modelu nie ma, gdyż jest on rozprowadzany na teren europy
wschodniej a ten z ww. funkcją - tylko dla krajów europy zachodniej oraz
krajów środziemnomorskich; od razu następnego dnia zgłosiłem ten fakt -
uprzednio sprawdziłem na internecie - tam producent pisał odmiennie, tzn. że
ta funkcja jednak jest, ale to była specyfikacja ogólna, niezależnie od
kraju; poszedłem do sklepu i zgłosiłem to; jednocześnie napisałem do
Centrali Philipsa w Polsce i w ciągu 24h sprawa została załatwiona po mojej
myśli; zapowiedziałem odstąpienie od umowy i wystąpienie do sądu na drogę
sądową celem uzyskania odszkodowania za szkody poniesione świadomym
wprowadzeniem mnie w błąd przez sprzedawcę i przez nich, przez Philipsa,
skoro błędy były także na ich stronie WWW; zadzwoniono ze sklepu i
zaproszono nas na wymianę towaru; centrala powiedziała, że mają nam dać inny
model z tą właśnie funkcją za cenę tego sprzedanego; różnica byłą spora gdyż
ten sprzedany mi kosztował po rabacie ok.2650zł a ten inny 3500zł;
ostatecznie zwróciłem im rabat i dostałem TV warte 3500 za cenę ok.2800zł; w
liście zapowiedziałem też że o całej sprawie odpowiednio powiadomie media a
już zapewne sprawa sądowa odciśnie się negatywnym piętnem na renomie
philipsa; podziałało jak wyżej opisałem
podkreślam - działałem jako konsument i bezpośrednio w autoryzowanym sklepie
philipsa nabywałem
pzdr
k
Następne wpisy z tego wątku
- 21.09.07 20:44 Markus Sprungk
- 21.09.07 21:59 Gotfryd Smolik news
- 23.09.07 12:03 Piotr Dembiński
- 23.09.07 12:41 Kuba
- 23.09.07 13:05 Kuba
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jak wyborca POWINIEN zareagować na wydanie karty do głosowania bez pieczęci komisji?
- "Dobre obyczaje"? WTF?!
- Wiceminister "sprawiedliwości" A. Myrcha złamał ciszę wyborczą [rzepa]
- Głosowanie na prezydenta mDowód
- Migracje i przestępczość
- Re: NASK v. Meta: Państwowy NASK "mijał się z prawdą" co do USUNIĘCIA reklam pro-PO-Trzaskowskich?
- Cena usługi towaru między dwoma przedsiębiorcami
- Alert RCB w sprawie dziewczynki
- Tsue i smsy
- Wariant rumuński
- List Prezydium Konferencji Episkopatu Polski, w sprawie nowego przedmiotu Edukacja zdrowotna
- kolizja na chodniku nie ma odszkodowania
- Po nie udanej próbie egzekucji: Nigeryjczyk, który chciał zabić Polaka, nie odpowie za atak
- Patrolowanie kampusów
- Faktyczne opodatkowanie medianowej płacy w Polsce wyniosło 39,4% w lis. 2024r.
Najnowsze wątki
- 2025-05-18 Jak wyborca POWINIEN zareagować na wydanie karty do głosowania bez pieczęci komisji?
- 2025-05-18 "Dobre obyczaje"? WTF?!
- 2025-05-18 Wiceminister "sprawiedliwości" A. Myrcha złamał ciszę wyborczą [rzepa]
- 2025-05-17 Głosowanie na prezydenta mDowód
- 2025-05-17 Migracje i przestępczość
- 2025-05-16 Re: NASK v. Meta: Państwowy NASK "mijał się z prawdą" co do USUNIĘCIA reklam pro-PO-Trzaskowskich?
- 2025-05-15 Cena usługi towaru między dwoma przedsiębiorcami
- 2025-05-15 Alert RCB w sprawie dziewczynki
- 2025-05-14 Tsue i smsy
- 2025-05-14 Wariant rumuński
- 2025-05-14 List Prezydium Konferencji Episkopatu Polski, w sprawie nowego przedmiotu Edukacja zdrowotna
- 2025-05-12 kolizja na chodniku nie ma odszkodowania
- 2025-05-11 Po nie udanej próbie egzekucji: Nigeryjczyk, który chciał zabić Polaka, nie odpowie za atak
- 2025-05-09 Patrolowanie kampusów
- 2025-05-09 Faktyczne opodatkowanie medianowej płacy w Polsce wyniosło 39,4% w lis. 2024r.