eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZajęcie i zobowiązanie dłużnika dłużnika a zbiórka charytatywna › Re: Zajęcie i zobowiązanie dłużnika dłużnika a zbiórka charytatywna
    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zajęcie i zobowiązanie dłużnika dłużnika a zbiórka charytatywna
    Date: Thu, 08 Apr 2021 22:11:19 +0200

    On Thu, 8 Apr 2021 19:32:13 +0200, m4rkiz
    <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote:
    > Odpowiedź jest ale jej nie przetrawiłeś. Jeżeli właścicielem
    > środków
    > jest youtuber to zaległości Wiesia go nie interesują i będzie robił
    > darowiznę Wiesiowi. Jeżeli youtuber jest tylko pośrednikiem a
    > środki od
    > samego początku należą do Wiesia to jest zobowiązany wysłać
    > odpowiednią
    > sumę do US.

    Ale zobowiązanie do zajęcia nie zmusza do samej wypłaty. To tylko
    nakaz gdyby się youtuber zdecydował coś wypłacić to musi do US,
    tylko tyle i aż tyle. Dopiero jak się zdecyduje to może jedynie kasę
    wysłać do komornika, bo gdyby wysłał do Wiesia to by złamał prawo.
    Ale może nic nie robić i komornik do żadnej wypłaty zmusić go nie
    może.

    Zwracam uwagę, że nie pytam o zasady rozliczania zajęć w pieniądzu
    ale o dobra materialne kupione i przekazane bezpośrednio Wiesiowi z
    tych środków. To jest główne pytanie.

    Zakładając roboczo, że youtuber jest dłużnikiem Wiesia i posiada
    należne mu środki, to czy może je zamienić na dobra materialne i w
    ten sposób przekazać omijając zobowiązanie do zajęcia?

    Miesięcznie u siebie w firmie procesuję około 5-10 takich zobowiązań
    do zajęć od osób lub podmiotów współpracujących z całej Polski, stąd
    temat mnie interesuje. Jak dotąd nie zastanawiałem się nad tą
    materialną formą obejścia zobowiązania, bo takie zobowiązania mówią
    wyłącznie o pieniądzu, a ten konkretny przypadek daje do myślenia.

    --
    Marek