  • Data: 2009-11-13 16:27:53
    Temat: Re: Wykupić się, czy nie warto
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Trochę sie ostatnio poprzez kłopoty ze Spóldzielnią podszkoliłem w prawie
    Spóldzielczym mieszkaniowym.

    Teoretycznie nie duzo to zmienia.
    W przypadku bankructwa Spółdzielni z automatu własnościowe prawo
    przekształci sie w odrębna własność.

    Ale tak w teori i na bazie obowiazujacego prawa, w praktyce to do końca
    roku
    ma wyjść nowelizacja ustawy o Spóldzielniach , a nasi politycy i
    ustawodawcy, coś zawsze mogą wymodzić z tym prawem, jak juz się zdarzało.
    Jak masz własność odrębną notarialną to Twoje , a ze spółdzielczą to może
    jeszcze byc różnie.
    Dlatego polecam przekształcenie wczesniejsze i odżałowanie kilkuset złotych
    za akt.

    Jeśli wiekszość mieszkań w nieruchomości jest odrebną własnością, to można
    zostać wspólnotą, z tym , że to nie jest jednoznaczne z budynkiem.
    W spóldzielni nieruchomość spóldzielcza, to czasami jeden, a czasami kilka
    czy kilkanaście budynków.
    Można sie tego dowiedzieć w SM.

    Jak wszyscy w nieruchomości bedą mieć odrębna własność, to z automatu
    zostaną wspólnotą.

    Korzyści są istotne, wspólnota niezależnie od SM decyduje na co przeznaczyc
    kase za opłaty miesięczne, a nie Prezes SM.
    I może zlecic zarządzanie swoja nieruchomością SM lub innym tańszym
    zarządcom, jak bedzie chciała.

    A najciekawsze jest ,ze członkowie wspólnoty nie muszą przestać byc
    członkami SM, co daje dodatkowe korzyści np. zyski z majatku odrębnego SM
    ,lokali uzytkowych itp.

    Dlatego polecam to przekształcanie.

    A prezesi SM sie przed nim bronią.
    Chyba, że są rzeczywiście dobrymi zarządcami, to nic im nie grozi i
    wspólnoty
    bedą sie do nich zgłaszac, ale takich jest znaczna mniejszość.

    Marek Wojtalewicz