  • Data: 2023-01-14 14:50:32
    Temat: Re: W jakiej formie dołączyć wyjaśnienia?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.01.2023 o 11:51, Wiesiaczek pisze:
    > Jest tylko pewne "ale...".
    > Przy okazji bieżącej sprawy miałem okazję porozmawiać z policjantem.
    > Okazało się, że w ubiegłym roku liczba włamań do mieszkań i samochodów
    > wzrosła o 60%, a to za sprawą Ukraińców.
    > Przy czym w samochodach najbardziej interesują ich katalizatory.
    > No, ale on chyba są trochę poza prawem?

    Być może gdzieś lokalnie coś takiego występuje. U nas w górach Ukraińców
    niewielu. Bezpośrednio po wybuchu wojny było ich więcej. Po za tym wiele
    zależy od tego, ile mieli tego wczesnej. U nas jedna z powiatówek
    "zaświeciła się na czerwono", po tym, jak o 100% wzrosła tam ilość
    zabójstw, a o 50% spadła wykrywalność. W jednym roku mieli jedno
    zabójstwo i je wykryli, w kolejny dwa i jedno też wykryli. Tak więc
    trzeba by było sprawdzić w czym rzecz. Przy małej ilości włamań jedna
    grupa, która przyjedzie na dany teren potrafi w kilka dni zrobić te 60%.
    Może być pochodzenia ukraińskiego, choć niekoniecznie.

    Jeśli chodzi o katalizatory, to jak mają problem, to należy
    zainteresować się punktem ich skupu. Z tymi katalizatorami coś trzeba
    zrobić. Przeważnie kradzieże generuje nieuczciwy skupujący, który
    wpisuje fałszywe dane w dokumentację - bo żaden złodziej przecież nie
    będzie pod własnym nazwiskiem tego sprzedawał. Jak nie będą mieli
    miejsca zbytu, to przestaną kraść.

    Nie będę się tu jakoś szczególnie upierał, ale powiązanie z
    uciekinierami z Ukrainy włamań, czy kradzieży katalizatorów z
    niespecjalnie wydaje mi się celne.

    W tym wypadku o wiele większy problem stanowi udostępnianie przez
    Ukraińców swoich tożsamości celem zakładania rachunków bankowych, czy
    rejestracji kart SIM. Później służą one do fraudów internetowych.
    --
    Robert Tomasik