  • Data: 2010-08-25 08:04:19
    Temat: Re: Urlop i telefony w trakcie.
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25-08-2010 09:17, spp pisze:

    > Żartujesz?
    >
    > W normalnej firmie osoba _niezastąpiona_ w pracy jest pierwszym
    > kandydatem do zwolnienia.

    Ponieważ jedno mi z drugiego nie chce wynikać, poproszę o rozwinięcie.

    Dodam, że fakt iż jakiś pracownik jest niezastąpiony - jak zachoruje to
    coś się wali, coś nie jest zrobione, nikt nie wie jak on robił to co
    robił - to jest wina pracodawcy, ewentualnie bezpośredniego przełożonego
    owego "skarbu" a dopiero na końcu wina tego pracownika.

    Byłam kiedyś w sytuacji osoby "niezastąpionej".
    Moje sugestie, żeby ktoś jeszcze zapoznał się z tym co robię, znał
    hasła, procedury, albo chociaż gdzie co znaleźć, spotykały się z "tak,
    tak, trzeba by o tym pomyśleć, może Krysia, może Hania, trzeba
    pomyśleć". Myśleli 5 lat a jak złożyłam wypowiedzenie to się zrobił popłoch.

    A ja miałam dość sytuacji, ze przed urlopem muszę zrobić co się da na
    zapas a po powrocie odrobić zaległości, przywlec się do roboty z
    gorączką albo kolką nerkową, bo jak mnie nie ma to moja działka leży
    odłogiem.
    I to nie z braku rąk do pracy jako takich, tylko olewania kwestii
    organizacji pracy przez szefa.

    Mam paru znajomych, którzy są lub jak ja, byli w sytuacji
    "niezastąpionych". Ci co jeszcze są, szukają metody żeby zostać
    zastępowalnymi i móc w końcy naprawdę wyjść z pracy o tej 17, nie tracąc
    na tej zamianie za bardzo finansowo (bo kredyt, dziecko w drodze,
    dziecko na studiach itp itd).

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813