  • Data: 2021-04-19 21:53:04
    Temat: Re: Umowa użyczenia lokalu vs umowa najmu
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Moje pytanie dotyczy tego, co w praktyce podpisanie takiej umowy oznacza
    > dla najemcy (nazywanego tu "biorącym w użytkowanie"). Czy jest jakiś
    > powód, dla którego dziewczyna miałaby nie podpisać takiej umowy i zażądać
    > umowy najmu, czy może bezpiecznie podpisywać?

    Przede wszystkim, widząc takie udziwnienia zalecałbym ostrożność. Od
    strony prawnej warto zwrócić uwagę na brzmienie art. 65§2 kc: "W umowach
    należy raczej badać, jaki był zgodny zamiar stron i cel umowy, aniżeli
    opierać się na jej dosłownym brzmieniu." Tytuł umowy ma drugorzędne
    znaczenie. Ważną jest jej treść, a tu mamy po prostu wynajem mieszkania.

    --
    Robert Tomasik