  • Data: 2004-03-21 07:23:47
    Temat: Re: Ulamanie zeba przez kamyczek w ciescie
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Zaryzykował bym twierdzenie, że nie masz racji. Zakładam, że reszta
    > ciastka jest. Jeśli nawet kamień dostał się w zęby, to do reszty
    > ciasta przylepiły się mikroelementy. A to dowód na to, że tam był
    > kamień. Kamień w ciastku nie należy do rzeczy, które tam się normalnie
    > znajduje i których istnienia konsument powinien się spodziewać, tak
    > więc odpowiedzialność cywilna jak najbardziej wchodzi rachubę.

    Zwroc uwage ze nie o to mi chodzi. Co do zasady niewatpliwie masz
    racje [tego nie kwestionowalem], ale problem tkwi w trudnosciach dowodowych
    i sensownosci dochodzenia tego na drodze sadowej. Wspominasz o ekspertyzie
    z badaniem mikrosladow - przeciez jej koszt wielokrotie przekroczy koszt
    leczenia [ukruszony zab to niewielki wydatek]. Gotowke na bieglego trzeba
    wylozyc szybko, a jesli druga strona nie bedzie chciala zalatwic sprawy
    ugodowo ostatecznego rozstrzygniecia moznaby sie spodziewac za pare lat.
    Juz nawet zmarnowany na to czas jest wiecej wart.

    > Ja bym zresztą zaczął od Inspekcji Handlowej, bowiem nie spodziewam
    > się, by ten kamień tam znalazł się znikąd i sprawa jest najpewniej
    > skutkiem niewłaściwych warunków sanitarnych u producenta. Przy okazji
    > IH zleci ekspertyzę i będzie jak znalazł do postepowania cywilnego.

    A to inna sprawa i w sumie najskuteczniejszy, prosty sposob
    wyciagniecia jakichkolwiek konsekwencji z tego niemilego zdarzenia.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl