  • Data: 2022-08-02 17:06:22
    Temat: Re: Ubezpieczenie OC na osobę zmarła
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie ma obecnie w EU żadnej zalezności od wysokosci/ważności polisy OC i
    > np. wieku, doświadczenia, punktów karnych kierowcy, który ją wykupił?
    > Pewnie nie skutkuje to nieważnością polisy, ale może ubezpieczyciel w
    > razie czego mieć jednak jakiś regres? A może ubezpieczyciel może w
    > skrajnych przypadkach odmówić OC konkretnej osobie?

    Już kiedyś się nad tym zastanawiałem, na ile ma sens uzależnianie OC od
    tych parametrów właściciela pojazdu. Najlepiej byłoby zarejestrować
    samochód na kogoś, kto nie ma prawa jazdy. powinno najtaniej wyjść, bo
    szanse na to, ze spowoduje wypadek są moim zdaniem śladowe. Dziwi mnie,
    że OC nie jest przypięte do uprawnień do prowadzenia pojazdu. Powiedzmy
    każdy kierujący ma sobie wykupić OC, albo nie może jeździć.

    --
    Robert Tomasik