  • Data: 2022-08-02 17:54:05
    Temat: Re: Ubezpieczenie OC na osobę zmarła
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 2 Aug 2022 17:06:22 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Już kiedyś się nad tym zastanawiałem, na ile ma sens uzależnianie OC od
    > tych parametrów właściciela pojazdu. Najlepiej byłoby zarejestrować
    > samochód na kogoś, kto nie ma prawa jazdy. powinno najtaniej wyjść, bo
    > szanse na to, ze spowoduje wypadek są moim zdaniem śladowe.

    Niestety - te komputery szybko zaczna mu przypisywac szkody z jego
    pojazdow, nawet, jak ktos inny spowodowal :-)

    > Dziwi mnie,
    > że OC nie jest przypięte do uprawnień do prowadzenia pojazdu. Powiedzmy
    > każdy kierujący ma sobie wykupić OC, albo nie może jeździć.

    Z drugiej strony lekko bez sensu - mąż, żona - dwie polisy?
    A samochod jeden.

    A ilu ludzi ma PJ a nie ma samochodu?
    I niech teraz zajdzie potrzeba jednorazowej przejazdzki.

    Na jaki pojazd mialaby to byc polisa - tzn czy jakis dupowoz, czy
    sportowe monstrum?

    Tak jak piszesz jest chyba w UK czy USA, tzn nadal pojazd jest
    ubezpieczony, ale jakies sztywniejsze prawa do kierowcy - ze tylko
    jeden ubezpieczony.

    No i u nas wiadomo - socjalizm. Samochody powoduja wypadki,
    tzn niby kierowcy, ale jakby nie bylo samochodow, to by wypadkow nie
    bylo, wiec niech ich wlasciciele płacą.
    Ale ten socjalizm jak widac na całą Europe sie rozprzestrzenił,
    a i w USA podobnie.

    J.