    From: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Testy na covid w pracy
    Date: Fri, 28 Jan 2022 13:20:08 +0100

    On 28.01.2022 10:28, Olin wrote:
    > Nie byłem jeszcze na kwarantannie. Załóżmy, że mam pozytywny wynik i siedzę
    > w domu.

    Nie musisz mieć żadnego badania żeby dostać kwarantanne, także wynik nie
    ma znaczenia w dalszych rozważaniach.

    Informacja o kwarantannie lub izolacji, pojawi się pewnie najszybciej na
    Twoim koncie w https://pacjent.gov.pl/.

    > a. Dostaję normalnie pensję,

    Jeżeli masz zdolność do pracy zdalnej, oświadczysz to pracodawcy (żeby
    ten wysłał oświadczenie do ZUS że nie będziesz pobierał świadczeń z
    tytułu tej kwarantanny - możesz to zrobić też samodzielnie) i ten to
    zaakceptuje, to pracujesz dalej i dostaniesz to co zwykle.

    > b. 80% stałej pensji, jak na chorobowym,

    Jeżeli nie jesteś zdolny do pracy (chory) lub nie masz takiej możliwości
    to kwarantanna będzie traktowana jak chorobowe. Tylko ZUS musi się o
    niej dowiedzieć - teoretycznie powinna pojawić się sama w systemie PUE,
    ale w takim przypadku dopilnuj. Pracodawcę także oczywiście powiadom -
    jak na chorobowym.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz