    From: "Buker" <n...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Testament notarialny - dobre zabezpieczenie ?
    Date: Sun, 17 Mar 2002 12:47:36 +0100

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:Pine.LNX.4.44.0203170001460.1284-100000@localho
    st...

    > Nie ma czegoś takiego jak testament notarialny. Testament (pisemny) musi
    > sporządzić sam spadkodawca, a notariusz tylko go podpisuje i ewentualnie
    > przechowuje.

    Człowieku, czy robisz to specjalnie, czy może po prostu nie masz pojęcia
    o czym piszesz? Niniejszym informuję Cię, że istnieje coś takiego jak
    testament notarialny. A Twoja odpowiedź jest, wybacz, ale po prostu totalną
    bzdurą. Nie wiem, który już raz nawołuję Cię abyś przestał wypisywać swoje
    fantazje i abyś raz po raz zajrzał do obowiązujących przepisów. Gdybyś to
    uczynił to w art. 950 KC przeczytałbyś:

    Testament może być sporządzony w formie aktu notarialnego.

    Sporządzenie testamentu w formie aktu notarialnego sprowadza się do
    tego, że notariusz sporządza akt zgodny z oświadczeniem woli spadkodawcy,
    odczytuje go spadkodawcy, ten zaś go podpisuje. Forma jaką Gwidonie opisałeś
    jest dla mnie całkowitym novum. Testament własnoręczny sporządzony i
    przechowywyany przez notariusza - coś takiego nie istnieje! Przestań wciskać
    ludziom kit!
    W opisanej przez autora postu sytuacji testament notarialny wydaje się
    najlepszym wyjściem. Jak mawia stare prawnicze powiedzenie "Wszystkich
    członków rodziny poznaje się przy sprawie spadkowej". Testament sporządzony
    w formie aktu notarialnego wydaje się być w prrzedmiotowej sprawie
    najlepszym wyjściem.