eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Straszliwe" mandaty dla proboszczów za wielokrotne przekroczenie limitów epidemiologicznych [kowid] › Re: "Straszliwe" mandaty dla proboszczów za wielokrotne przekroczenie limitów epidemiologicznych [kowid]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <bQgaI.44182$_UC8.26273@fx35.ams1> <a...@w...eu>
    <LPtaI.210710$ZHb1.8221@fx41.ams1> <a...@w...eu>
    <X...@1...0.0.1>
    <606b1183$0$519$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <606b3b7e$0$499$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <606b7991$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <606cd59b$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <606d75b1$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <606d8824$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: "Straszliwe" mandaty dla proboszczów za wielokrotne przekroczenie
    limitów epidemiologicznych [kowid]
    Date: Wed, 7 Apr 2021 15:26:23 +0200

    W dniu 07.04.2021 o 12:23, J.F. pisze:

    > A nie do diecezji?
    > Bo jakby tak parafianie chcieli dysponowac budynkiem ... oj, taka
    > anarchia w KK nie do pomyslenia :-)

    W prawie cywilnym mamy tak instytucję, jak zarząd zwykły. Administrator
    może wynająć sprzątaczke, ale już sprzedać kamienicy nie może. Nie
    wiem,c zy czasem administratorzy licencji nie muszą mieć. Proboszcz może
    nie mieć.

    > Inaczej u protestantow ...

    Nie wiem których, ale generalnie tam różnica jest taka, że Biskup jest
    tym najwyższym i nie ma Papieża, czy odpowiadającej mu instytucji - o
    ile się orientuję, bo kościołów mniej, lub bardziej protestanckich jest
    sporo i nie wykluczone, że mają różne rozwiązania prawne.

    --
    Robert Tomasik