    Date: Sun, 4 Dec 2022 17:38:57 +0100
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <tmi2ee$14s$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <638cb630$0$451$65785112@news.neostrada.pl>
    <tmidfp$6ps$1$Shrek@news.chmurka.net>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Sthur jednak spierdalał z miejsca potrącenia

    W dniu 04.12.2022 o 16:14, Shrek pisze:
    > Dobra - masz tu rospisane przez gmocha:P
    > https://zapodaj.net/0e5776be314da.png.html

    Chyba się coś nie powiodło, bo to ten sam, rysunek, co poprzednio.

    > To odpal filmik który wrzuciłeś od 8 sekundy:P

    Masz rację. Ale nadal motocyklista - który musiał widzieć Stuhra - nie
    może w niego wjechać. Zwłaszcza, że miał miejsce, by jechać prawą
    stroną. Choć mógł się bać, że jakiś autobus lub taksówka na czerwonym
    wjedzie w niego.

    > Pewnie dlatego ponieważ nie jestem godny nobla to ja bym jechał w lewy,
    > żeby sobie nie komplikować życia bez sensu. Natomiast jak pojechał jak
    > pojechał to jego decyzja i jego konsekwencje. Jego sprawstwo kolizji.

    Ja też bym tak pojechał, ale tu nie chodzi o to, jakbyśmy my tam
    pojechali, tylko z jakiego przepisu wynika obowiazek.

    Teraz jeszcze dostrzegłem jeszcze jeden aspekt. Stuhr przepuszcza
    pieszych, którzy mają tam zielone światło. Czy czasem nie bedzie miał tu
    zastosowania art. 26.3 pkt 1 lub 2?

    > Powiem tak - wiele można zarzucać motocyklistom (czy skuterzystom) ale
    > ten pojechał najbardziej przepisowo jak się dało.

    A ja z kolei powiem tak, że to, co się wydarzyło na tym skrzyżowaniu ma
    poboczne znaczenie. Po pierwsze Stuhr nie powinien jechać "pod wpływem".
    Po drugie jakakolwiek interpretacja tych wydarzeń na skrzyżowaniu nie
    uzasadniała późniejszego zachowania motocyklisty.

    --
    Robert Tomasik