  • Data: 2011-01-31 18:31:11
    Temat: Re: Spór z bankiem o błędnie wykonany przelew
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 1/31/2011 11:48 AM, Paweł Andziak wrote:
    > Witam,
    >
    > chciałbym się poradzić, co można zrobić w następującej sytuacji:
    >
    > Osoba A posiadająca konto w banku, zleca w oddziale tego banku przelew,
    > wręczając w okienku fakturę VAT, na której widnieją dane odbiorcy B
    > (firma), numer konta oraz kwota. Kasjerka przy wpisywaniu informacji
    > przestawia kilka cyfr w numerze konta - jako odbiorca wskakuje osoba
    > prywatna C - zupełnie niezwiązana. Przelew zostaje wykonany, a osoba A
    > dostaje do podpisu potwierdzenie przelewu - pomyłki nie zauważa i
    > podpisuje potwierdzenie. Po ok. 1,5 miesiąca firma B wysyła
> [...]

    Ciężka sprawa, bo wreczenie bankowi faktury to nie jest zlecenie
    wykonania przelewu.
    Dlatego wlasnie bank drukuje swoj wlasny druczek, ktory sobie zostawia
    podpisany, zeby bylo wiadomo co i kto zlecił.
    I w zasadzie po tej stronie bank ma racje. przygotował wzor polecenia
    przelewu, a klient go zaakceptował. To ze bez czytania to juz problem
    klienta.
    Jak sie bank postawi a widac, ze sie postawil, to niewiele sie ugra.
    Dopiero w sadzie mozna trafic na przytomniejszego sedziego, ktory moze
    sobie dowolna arguemntacje wymyslec i ja potem udowodnic.
    np, ze bank jako istytucja zaufania publicznego itp itd i ze klient moze
    oczekiwac, ze to co sie wreczylo zostanie przepisane poprawnie i ze to
    bank sprawdzi czy poprawnie wpisal, a klient tylko podpisuje, bo taka
    jest formalnosc.
    W kazdym razie ja bym sprobowal, niezaleznie od faktu dochodzenia zwrotu
    od osoby C.