eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSpór z bankiem o błędnie wykonany przelew › Re: Spór z bankiem o błędnie wykonany przelew
  • Data: 2011-01-31 19:08:39
    Temat: Re: Spór z bankiem o błędnie wykonany przelew
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Paweł Andziak" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:4d4705ac$0$2448$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 31.01.2011 19:28, Robert Tomasik pisze:
    >> Użytkownik "Paweł Andziak" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    >> news:4d46f602$0$2455$65785112@news.neostrada.pl...
    >>
    >> Moim zdaniem z przyczyn dowodowych rację w tym wypadku ma bank. Nie ma
    >> możliwości dowieść, że dałeś kasjerce fakturę, a ona pomyliła się
    >> wpisując cyfry. Co więcej prawdopodobieństwo takiej pomyłki wynosi
    >> znacznie mniej niż 1 %, bowiem w numerze rachunku są tzw cyfry
    >> kontrolne, które mają zapobiegać takim przypadkom.
    >
    > Zgadza się. Jeżeli wykonam przelew np. przez internet i podam
    > nieprawidłowy numer konta, to przelew wróci. W tym przypadku prawidłowy
    > (w sensiue numeru konta) odbiorca został wstawiony - tego system bankowy
    > nie powinien umożliwić. Również do tego odbiorcy nie był nigdy
    > wykonywany przelew z konta nadawcy - osoby A i C nie znają się.

    Nie przeceniasz czasem możliwości banku? Ma jeszcze śledzić, czy jak
    zlecasz przeelw, to na pewno tego chcesz?
    >
    >
    >> Twój podpis na
    >> zlecenia kończy wszelkie dyskusje w tym zakresie, bowiem nie kasjerka
    >> zapewne nawet nie bedzie pamiętała, czy spisywała ten numer z faktury,
    >> czy kartki, czy też ustnie go podałeś - pomijam, że ma osobisty interes
    >> w tym, by upierać się, że nie spisywała tego z faktury.
    >
    > W pierwszej rozmowie przedstawiciel banku stwierdził, że pieniądze
    > zostaną oddane przez bank (albo ściągną je od osoby C albo z wypłaty
    > kasjerki). W następnej rozmowie bank się z tego wycofał. Były to rozmowy
    > telefoniczne/osobiste. Nie były nagrywane, więc nie ma żadnych dowodów.

    Przedstawiciel banku po prostu gadał głupoty. Z konta "C" w ogóle żadnej
    możlwiości tego ściągnąć nie mają. Z pensji kasjerki też zasadniczo nie,
    chyba, że przyzna się, że celowo to zrobiła.
    >
    > Czy jest sens toczyć dalej walkę z bankiem? Obawiam się, że niewiele to
    > da, ale z drugiej strony jakby osoba C była skłonna oddać te pieniądze,
    > to by to pewnie już zrobiła. Bank twierdzi, że wysłał 2 listy do osoby
    > C, natomiast nie wiadomo co w tych listach było i jaka była odpowiedź
    > (jeśli w ogóle była).

    Od osoby "C" mozesz dochodzić zwrotu na zasadzie tzw. bezpodstawnego
    wzbogacenia. Poszukaj w sieci, bo nie ma sensu, bym to po raz n-ty tu
    opisywał, a jak czegoś nie będziesz wiedzieć, to wróć tu, a ktoś podpowie
    szczegóły. Masz dane właściciela tamtego konta?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1