  • Data: 2011-01-31 18:44:46
    Temat: Re: Spór z bankiem o błędnie wykonany przelew
    Od: Paweł Andziak <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 31.01.2011 19:16, Maruda pisze:

    > Ściema. NRB jest redundancyjny i jest bardzo mało prawdopodobne, aby
    > przy przypadkowym przestawieniu kilku cyfr suma kontrolna była prawidłowa.

    Różnią się 2 pierwsze cyfry - oznaczenie banku oraz kilka ostatnich -
    wygląda jakby kasjerka wpisała dwukrotnie cyfrę 8, a ostatnia cyfra
    prawidłowego rachunku została ucięta. Sprawdziłem fakturę i
    potwierdzenie przelewu - osoby A i C oraz firma B mają konto w tym samym
    banku, ale w różnych oddziałach. Być może system bankowy automatycznie
    podpowiada numer konta, jeśli nie ma innych pasujących - chociaż na
    logikę nie powinien, bo to system bankowy a nie wyszukiwarka.

    > Przelew zostaje wykonany, a osoba A
    >
    > No to pozamiatane. Nie ma o czym dyskutować. Podpisał = zaakceptował.

    Podpisał potwierdzenie przelewu. Czy podpis oznacza akceptację przelewu
    przed jego wysłaniem czy przyjęcie do wiadomości, że taki przelew został
    już zrealizowany? Gdzie to można sprawdzić? Regulamin banku?

    > Na tym etapie, to można sobie było dołączyć nawet kupon totolotka z
    > szóstką ;)
    >
    > Ktoś tu najwyraźniej szuka jelenia, albo trolluje.

    Mam w ręku fakturę z 21 kwietnia 2010. Mam też potwierdzenie przelewu z
    24 maja 2010. Tytuł przelewu to numer faktury, kwota przelewu jest równa
    wartości na fakturze. Różni się nieznacznie numer konta oraz nazwa
    odbiorcy - ta nazwa pochodzi z systemu bankowego.

    Druga część pytania pozostaje otwarta - w jaki sposób zabrać się za
    odzyskanie pieniędzy od osoby C, jeżeli bank nie chcę wziąć tego na siebie.

    Pozdrawiam,

    Paweł