  • Data: 2011-01-31 19:28:55
    Temat: Re: Spór z bankiem o błędnie wykonany przelew
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 1/31/2011 12:44 PM, Paweł Andziak wrote:

    > Różnią się 2 pierwsze cyfry - oznaczenie banku oraz kilka ostatnich -
    > wygląda jakby kasjerka wpisała dwukrotnie cyfrę 8, a ostatnia cyfra
    > prawidłowego rachunku została ucięta.

    to sugeruje, ze babka nie wpisywala numeru rachunku w calosci, a tylko
    koncowke, a cyfry kontrolne same sie wygenerowaly, tak aby dac poprawny
    numer rachunku. pomijajac te cyfry kontrolne wyglada na to, ze babce
    omsknela sie jedna osemka, reszta sie przesunela generujac nowa sume
    kontrolna na poczatku.
    tereaz tylko udowodnij, ze system bankowy tak dziala, ha ha.

    > Sprawdziłem fakturę i
    > potwierdzenie przelewu - osoby A i C oraz firma B mają konto w tym samym
    > banku, ale w różnych oddziałach. Być może system bankowy automatycznie
    > podpowiada numer konta, jeśli nie ma innych pasujących - chociaż na
    > logikę nie powinien, bo to system bankowy a nie wyszukiwarka.

    j.w.
    najwyrazniej system bankowy generuje sumy kontrolne, a nie sprawdza je.

    > Podpisał potwierdzenie przelewu. Czy podpis oznacza akceptację przelewu
    > przed jego wysłaniem czy przyjęcie do wiadomości, że taki przelew został
    > już zrealizowany? Gdzie to można sprawdzić? Regulamin banku?

    akceptacje przelewu przed jego wyslaniem.
    podpisujesz, a potem zapewne dostales jeszcze kolejna karte.
    czy na kartce byl tylko numer rachunku, czy byly tez dane osoby?

    > Mam w ręku fakturę z 21 kwietnia 2010. Mam też potwierdzenie przelewu z
    > 24 maja 2010. Tytuł przelewu to numer faktury, kwota przelewu jest równa
    > wartości na fakturze. Różni się nieznacznie numer konta oraz nazwa
    > odbiorcy - ta nazwa pochodzi z systemu bankowego.

    j.w. na podpisywanej kartce byl numer czy dane tez?

    > Druga część pytania pozostaje otwarta - w jaki sposób zabrać się za
    > odzyskanie pieniędzy od osoby C, jeżeli bank nie chcę wziąć tego na siebie.

    bezpodstawne wzbogacenie.
    Tylko im szybciej poinformujesz osobe C, najlepiej pismem poleconym, ze
    jej sie te pieniadze nie naleza.
    Bo jak je juz wydała, to nie bedzie miała obowiązku zwrotu.
    Moze bank niechcacy tą osobę poinformował i kontaktował się z nią i
    jestes w stanie z banku taka informacje o tym fakcie wyciagnac.
    Chodzi, o to, ze jak osoba wie, ze to nie jej kasa, to łatwie będzie je
    wyciągnąć z powrotem.