eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSplata kredytu po zmarlej osobie - czy mam obowiazek ? (wazne!-dlugie) › Re: Splata kredytu po zmarlej osobie - czy mam obowiazek ? (wazne!-dlugie)
  • Data: 2003-11-10 20:36:17
    Temat: Re: Splata kredytu po zmarlej osobie - czy mam obowiazek ? (wazne!-dlugie)
    Od: kam <X...@X...plX> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof \"Kris\" Kalus wrote:
    > Otoz W kwietniu zmarl moj ojciec, rodzice byli rozwiedzeni
    > Chcialem sie dowiedziec, jak sytuacja wyglada z punktu prawa. Wg mojej
    > skromnej wiedzy, ani ja, ani siostra nie jestesmy spadkobiercami, poniewaz,
    > nie byl sporzadzony testament, zaden notariusz sie z nami w tej sprawie nie
    > kontaktowal.

    Jeśli nie było testamentu to następuje dziedziczenie ustawowe. Jeśli
    zmarły był rozwiedzony, to spadkobiercami stają się dzieci. Jest też już
    za późno na odrzucenie spadku, więc kredyt pewnie trzeba będzie spłacić.

    > Czy ja, i siostra musimy splacic ten kredyt ?
    > Wydaje mi sie, ze fakt pobierania renty nie czyni mnie spodkobierca, gdyz
    > siostra tez otrzymala ten list, a nie ma po ojcu nic.

    Renta nie ma nic do rzeczy.

    > Druga sprawa, skad bank wzial nasze dane, skoro nie figurujemy jako zyranci
    > ? Czy ma do tego prawo, by w jakis sposob te dane zdobyc?

    A to rzeczywiście ciekawe pytanie... Ale może np. mieć ksero z dowodu ojca.

    KG