    Subject: Re: Spadek w dolarach - jak to przeliczyć?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
    Date: Tue, 6 Apr 2021 17:17:30 +0200

    > Hmm, ale czy chcesz to tylko zgłosić do US - czyli złożyć SD-Z2?
    > W tym wypadku IMO można wpisać sumę w dolarach - a szczególnie, jeśli to właśnie
    dolary spadkobierca dostał, i to nawet niekoniecznie od banku (czy to przelewem czy w
    kasie), bo mógł dostać w złotówkach, tylko od spadkodawcy.

    Już doczytałem. Ma być wartość w złotówkach i to dotyczy wszystkiego, co
    się tam zgłasza, Matejki też, jak ktoś ma.

    Wartość tę oblicza się (czy to dla waluty, czy dla innego mienia) na
    dzień przyjęcia spadku (nie nabycia, tylko przyjęcia). Nabycie jest w
    dniu śmierci spadkodawcy, a przyjęcie u notariusza (czy jak tam kto
    załatwia).

    MJ