  • Data: 2022-09-23 16:09:57
    Temat: Re: SN twardo za bezkarnością lekarzy (chirurgów)
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.09.2022 o 10:23, A. Filip pisze:
    > W tym przypadku raczej chyba szło o "zachowanie należytej staranności"
    > bo_celowe_ zaszycie chusty ze skutkiem śmiertelnym (po kilku
    > miesiącach) powinno/mogło skutkować zarzutem zabójstwa. Prokuratura
    > chyba szła po linii że "zabrakło należytej staranności (szefa)".
    > SN chyba uznał że nie ma wystarczających podstaw by tak uznać czyli że
    > sam skutek nie jest (przesądzającym) dowodem winy_chirurga_.

    Zabójstwo jest przestępstwem umyślnym. Wykazanie, ze lekarz celowo
    zaszył chusty jest wprost nieprawdopodobne, zwłaszcza, ze musiałaby to
    być grupa przestępcza, bo instrumentariuszka musiałaby być w to
    zaangażowana i reszta asysty.

    Nieumyślne spowodowanie śmierci można by było forsować tylko o tyle, o
    ile lekarz ma obowiazek policzenia tych akcesoriów chirurgicznych, albo
    gdyby powinien zauważyć, ze tam coś zostało. nie wiem, kto z kolegów się
    na tym na tyle zna, by ocenić, czy to widać. Ale skoro się zdarza, to
    zakładam, ze nie widać.

    Ale ktoś jednak to powinien policzyć i zauważyć, że nie ma wszystkiego.
    Czy coś wiadomo na temat odpowiedzialnej za to osoby?

    --
    Robert Tomasik