  • Data: 2008-12-02 13:53:01
    Temat: Re: Reklamacja listu poleconego za potwierdzeniem
    Od: Herald <h...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 02 Dec 2008 14:44:57 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Oprócz zwrotki podpisujesz też kwitek dla poczty, więc w razie czego
    > można Ci to przypomnieć. Aczkolwiek problem jest ciekawy, bo ktoś może
    > odmówić potwierdzenia odbioru "nie, bo nie", albo może już nie żyć, albo
    > być nieuchwytny. Wtedy zawsze pozostaje podpis pozostawiony w
    > dokumentach pocztowych, który może być dostarczony w formie xera :)

    No właśnie. Przy "złej woli" adresata procedura może zając sporo czasu.
    A rozwiązanie problemu skuteczności zwrócenia "ZPO" jest banalnie prosta -
    niechaj PPUP dolicza oprócz zwykłej taksy za ZPO dodatek za "polecony" i
    niechaj go także rejestruje. Zapewne osoby korzystające z ZPO "przeżyją"
    dopłatę 1,1zł do takiej przesyłki, ale będą mieli pewność ... no prawie
    pewność otrzymania ZPO w przypadku odebrania pierwotnej przesyłki przez
    adresata.