  • Data: 2002-08-02 08:55:10
    Temat: Re: Re:kupowanie i uzytkowanie pirackich kopii filmow
    Od: "Siralos- obcy" <s...@m...icpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Tadeusz Konopka" <l...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    news:64d1f629baac9db56dc870ccf2b9078e.104275@mygate.
    mailgate.org...

    > Pytalem bo niestety ktos z mojej rodziny zostal przylapany w tamta
    > niedziele na gieldzie jak kupowal takie pirackie plyty. Spisali go
    > i zabrali plyty. Wczoraj dowiedzial sie ze grozi mu grzywna z Art.292
    > czyli kupowanie, przyjmowanie i przechowywanie rzeczy pochodz?cych
    > z przestepstwa.

    Pirackie oprogramowanie kupowal? Hmmm.... na to chyba sa paragrafy. Ale nie
    sadzilem ze na kupujacych tez. Co za swinstwo! To tak samo jakby karac osoby
    korzystajace z uslug agencji towarzyskich. No bo przeciez streczycielstwo i
    czerpanie zyskow z nierzadu jest karalne wiec (porownujac do sytuacji z
    gieldy jaka opisales) rownie dobrze mogliby karac kupujacych te uslugi....
    co oczywiscie nie ma miejsca. Wiec gdzie tutaj sprawiedliwosc i rownosc
    prawa?
    Jezeli to byly filmy divx to nie ma przepisow pozwalajacych na ukaranie
    kupujacego takie filmy. Zreszta wlasciwie jakim prawem chca go ukarac? A
    skad on mial niby wiedziec ze to byly kopie pirackie? przeciez pytal
    sprzedawce czy to legalne a sprzedawca powiedzial : "jasne". ;-) Wiec wina
    sprzedawcy a nie kupujacego. Kupujacy nie dzialal w zlej wierze. Niech mu
    ktos udowodni ze bylo inaczej. Moze isc w zaparte i sie odwolywac od
    wyroków.

    Czy gdy ktos kupi na gieldzie samochod ktory byl wczesniej ukradziony to czy
    poza konfiskata tego samochodu przez policje mozna go wsadzic za kratki albo
    obarczac dodatkowymi karami? przeciez sam padl ofiara oszustwa.

    --
    pozdrawiam
    Obcy