    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przemeldowanie - kwestie proceduralne
    Date: Thu, 18 Dec 2008 21:28:07 +0100

    jQ pisze:
    > Jestem obecnie zameldowany w miejscowości ponad 400 km od obecnego
    > miejsca zamieszkania. Jako, że kilka dni temu stałem się właścicielem
    > mieszkania, w którym mieszkam obecnie, chciałbym się w nim zameldować
    > (eh, te relikty PRL ...). Jak to wygląda w praktyce. Czy wystarczy
    > złożyć wniosek w Urzędzie Gminy tu, gdzie mieszkam z prośbą o
    > zameldowanie i wymeldowanie mnie w starym miejscu zameldowania - a
    > urzędy już prześlą między sobą dokumenty, czy też muszę sam zaiwaniać
    > na drugi koniec kraju, tam się wymeldować donikąd, po czym zameldować

    Aby się zameldować na pobyt stały, musisz przedstawić potwierdzenie
    wymeldowania się z poprzedniego adresu. Zatem musisz zaiwaniać do
    macierzystego urzędu. Być może możesz tam wysłać wniosek o wymeldowanie
    pocztą i czekać na zaświadczenie.

    > się w nowym miejscu? W Urzędzie Gminy powiedziano mi, że wpierw muszę
    > się sam wymeldować, czyli jechać te 400 km do miejsca, gdzie jestem
    > zameldowany, natomiast dziś Burmistrz miasta, gdzie mieszkam obecnie
    > stwierdził mi, że nigdzie jeździć nie muszę, że wszystko załatwiam tu,
    > gdzie mieszkam. czy jest jakaś odgórna procedura na to, czy zależy to
    > od urzędu? Kto ma rację?

    Jedynie zameldowanie na pobyt czasowy nie wymaga wymeldowania się z
    poprzedniego miejsca.

    --
    Liwiusz