eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrzejście na czerwonym świetle a zasada wyższej konieczności › Re: Przejście na czerwonym świetle a zasada wyższej konieczności
  • Data: 2013-02-24 17:06:46
    Temat: Re: Przejście na czerwonym świetle a zasada wyższej konieczności
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maruda" <m...@n...com> napisał

    > Wytłumacz na czym polega szkodliwość ostrożnej i bezkolizyjnej jazdy
    > samochodem na tęgiej bani?

    Tu zagrożenie jest bardzo realne. Nieszczęście może się wydarzyć tu i
    teraz albo za chwilę gdzieś dalej. Ono trwa przez cały czas
    przebywania pijaka za kółkiem. Natomiast mój przypadek dotyczył
    pojedynczej sytuacji, gdzie można bez wątpliwości przesądzić czy
    zagrożenie było czy nie.

    > Tzw. "ustawodawca" goni w piętkę. Sam nie panuje nad tym, co ustawia
    > i zapisuje.
    >
    > A moim zdaniem nie ma podstaw do karania za "stwarzanie zagrożenia".
    > To właśnie nie jest czyn szkodliwy.

    Rozróżnij zagrożenie realne, bezpośrednie od potencjalnego,
    hipotetycznego (w stylu "a gdyby tu było przedszkole, w przyszłości").