  • Data: 2009-08-17 14:02:14
    Temat: Re: Prywatny teren a jazda rekreacyjna pod wp?ywem
    Od: Sebcio <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    Roman Rumpel pisze:

    > A czy jazda po domu, jazda do kibla, jazda po działce jest "w ruchu
    > lądowym"? Mam wątpliwości (nie jestem karnistą)

    SN nie miał takich wątpliwości, przyjmując że prowadzenie po pijaku na
    polu nie wyczerpuje znamion z art. 178a par. 1 KK. Takie stanowisko
    zostało podzielone w kilku wyrokach (z 2.2.98 III KKN353/96, 19.5.78 VII
    KZP 13/78 czy krakowskiego S.A. II AKA 69/04). Pole uprawne, pastwisko,
    podwórko, ogród przydomowy czy chociażby dywan dużego pokoju nie są
    miejscami prowadzenia ruchu drogowego.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio