  • Data: 2023-04-27 18:43:52
    Temat: Re: Projekt ustawy o zakazie fotografowania
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 27 Apr 2023 17:10:17 +0200, Shrek wrote:

    > E tam - jak masz prawko to w sumie już cię mało interesuje.

    Uprawnienia? Powinny. Skąd wiesz, czym masz prawo kierować, a czym
    nie? Konia na przyczepce mozesz przewieźć?
    a motocykl? a samochód?

    Punkty powinny interesować, egzaminy po punktach :-)

    Nawiasem mówiac - ta ustawa to jakis burdel prawny jest, bo czytamy
    art 98a. 3. Kierowca lub osoba posiadająca pozwolenie na kierowanie
    tramwajem jest obowiązana ukończyć kurs reedukacyjny w zakresie
    bezpieczeństwa ruchu drogowego, jeżeli:
    1) przekroczyła liczbę 24 punktów otrzymanych za naruszenie przepisów
    ruchu drogowego

    I teraz znajdz taki kurs.

    Tłumaczy dopisek 16)
    Wejdzie w życie z dniem wdrożenia rozwiązań technicznych
    umożliwiających przekazywanie danych na zasadach określonych w art.
    100aa-100aq ustawy wymienionej jako druga w odnośniku 3. Na podstawie
    art. 14 ust. 2 ustawy wymienionej jako trzecia w odnośniku 3 minister
    właściwy do spraw informatyzacji w porozumieniu z ministrem właściwym
    do spraw transportu ogłasza [...]

    art 98a jest nowy, wczesniej bylo to w 99.1.4)

    I takie zawieszenie trwa od 2011 roku.
    Nie znalazly sie rozwiązania.

    Nawiasem pytając, to co sie teraz dzieje z osobą, która zebrała
    24 pkt? Egzamin sprawdzający? Na jakiej podstawie prawnej ?

    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    wdu20110300151

    A moze cos przegapilem, bo w Dz.U.2022.2558 jest stosowne
    rozporządzenie ... z jakims dziwnym statusem
    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20220002558

    To był grudzien 2022, a we wrzesniu
    https://word.waw.pl/aktualnosci/614-informacja-dotyc
    zaca-kursu-reedukacyjnego-w-zakresie-brd

    "Według aktualnie obowiązujących przepisów skutkiem przekroczenia
    przez kierowcę liczby 24 punktów karnych jest obowiązek poddania się
    kontrolnemu sprawdzeniu kwalifikacji, tj. ponownego podejścia do
    egzaminu teoretycznego i praktycznego na prawo jazdy - dotyczy
    kierowcy posiadającego prawo jazdy dłużej niż rok. "

    Dalej o likwidacji kursu skreslajacego 6 pkt, ale mnie te "aktualne
    przepisy" o egzaminie kontrolnym interesują ...

    W 2011 to była wina Tuska, od 2015 to wina Kaczynskiego :-)

    J.