eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawo dobre tylko kierowcy niedobrzy :) › Re: Prawo dobre tylko kierowcy niedobrzy :)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.afaz8.neoplus.adsl.tpnet.pl!not
    -for-mail
    From: Andrzej Kłos <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo dobre tylko kierowcy niedobrzy :)
    Date: Fri, 24 Jun 2022 09:07:42 +0200
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Message-ID: <t93nr3$83c$1@news.icm.edu.pl>
    References: <t90rgp$ho6$1@gioia.aioe.org>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 24 Jun 2022 07:07:15 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.icm.edu.pl;
    posting-host="afaz8.neoplus.adsl.tpnet.pl:95.49.25.8";
    logging-data="8300"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: Hamster/1.3.23.2
    In-Reply-To: <t90rgp$ho6$1@gioia.aioe.org>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:826622
    [ ukryj nagłówki ]

    Wiesiaczek pisze:
    > ONET:
    >
    > "Po zmianie prawa w czerwcu 2021 r. dobry efekt na pasach utrzymał się
    > tylko przez chwilę. Zajrzeliśmy w szczegółowe dane Komendy Głównej
    > Policji. Od stycznia do czerwca tego roku na przejściach dla pieszych w
    > Polsce zginęło więcej osób niż w tym samym czasie rok wcześniej. Czyli
    > po zmianie prawa ginie na pasach więcej osób niż przed zmianą."

    Pomijając nietypowe warunki zewnętrzne zaburzające prostą statystykę
    (pandemia, praca zdalna) to co *może* być przyczynkiem wzrostu liczby
    zabitych pieszych: nowy przepis spowodował to, że np. 10% kierowców
    którzy wcześnie nie zwracali specjalnej uwagi na przejścia dla pieszych
    zaczęło to robić i to jest pozytyw. Ale dzięki trąbieniu we wszystkich
    mediach o prawach należnym pieszym np. 20% z nich (pieszych) przestało
    uważać na przejściach tak, jak dotychczas uważnie to robili. Bo mają
    pierwszeństwo.

    Są kraje, które po wprowadzeniu nowych przepisów drogowych potrafią
    badać ich długotrwały wpływ na bezpieczeństwo i nie boją się wycofać
    tych przepisów, jeżeli to bezpieczeństwo zmalało. Vide Austria, która
    zrezygnowała z obowiązkowych świateł zapalanych w dzień. A co ciekawe to
    po wprowadzeniu obowiązkowych kasków dla rowerzystów poruszających się
    po drogach wzrosła im liczba kolizji z rowerzystami.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1