    Date: Thu, 23 Jun 2022 11:52:12 +0200
    Subject: Re: Prawo dobre tylko kierowcy niedobrzy :)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 23.06.2022 o 11:25, Akarm pisze:

    > Jedyna zmiana dotycząca pieszych, to nakaz obserwowania drogi podczas
    > przechodzenia przez przejście.
    > Co może być nie tak w takim przepisie?

    Są w naszym kodeksie drogowym problemy, ale na pewno nie należy do nich
    nakaz obserwowania drogi przez pieszych.
    Niebezpieczeństwo stwarza przepis nakazujący jazdę z włączonymi
    światłami przez cała dobę, nawet w dzień w czasie dobrej widoczności.
    Przez to kierowca często nie zauważy np. rowerzysty, albo w którym
    kierowca zapomniał włączyć światła. Fizjologia: jeśli oko nie widzi
    światła, to nie wysyła do mózgu informacji o przeszkodzie. Z tego powodu
    motocykliści zaczęli jeździć na długich.
    Drugą sprawą jest istnienie skrzyżowań, które nie są skrzyżowaniami, bo
    dotyczą np. strefy zamieszkania czy drogi gruntowej, która ma
    nawierzchnię asfaltową na kilku ostatnich metrach. Jedziesz, widzisz
    samochód zbliżający się po prawej stronie takiego "nieskrzyżowania" i
    wciskasz pedał hamulca. W tym momencie dostajesz strzał w bagażnik, bo
    miejscowi znają to "nieskrzyżowanie" i wiedzą, że tu się nie hamuje. W
    najlepszym przypadku zostajesz obtrąbiony przez kierowców tkwiących w
    korku, który stworzyłeś.
    Marek Dworak, czyli Sekretarz Małopolskiej Wojewódzkiej Rady
    Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, teraz gmera przy zmianach w prawie o
    ruchu drogowym, może trzeba byłoby mu wysłać kilka uwag do
    wykorzystania? Ja już do niego napisałem.

    --
    -
    Akarm