  • Data: 2002-06-13 21:40:10
    Temat: Re: Prawo autorskie do wypowiedzi na newsach
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    poreba wrote:

    snip.
    > Korzystam z inetu (mniej lub bardziej, kiedys raczej mniej) niewiele
    > ponad 10 lat ale wtedy sciagalem przez ftp z serwerow cywilnych.
    > Wierz mi byly ju wtedy serwery ftp cywilne poza domenami *.mil.
    > Chyba sie pomyliles w okreslaniu przedzialu czasowego.
    Nie.
    Na .mil byly archiwa ftp od poczatku, pod nazwa firmowa

    > Gdze tam!

    > Podaj ktory punkt i gdzie to mozna znalezc - uzyje w dyskusji z
    > pewnym lurkerem ktory kradnie wlasnosci intelektualne z grupy phn

    Wejdz na angielska grupe dla adminow usenetu i zapytaj.

    > A!, jednak jestes pracownikiem jakiegos providera!
    czemu tak uwazasz ?

    > Technicznie jest to mozliwe.
    o tym wiemy
    zasady, przepisy musza takiej procedury zakazac i zakaz egzekwowac.

    > Nie powie bo chyba nie wie. Pisal o uzyceniu osobie pozostajacej w
    > bliskim zwiazku swoje archiwum pozostajacego na dysku.
    Nie swoje a serwera usenetu

    > Ale przeciez piszesz wyzej ze demokracja nijak ma sie do internetu
    > gdyz jego fragment Usenet:" to system wojskowy z dowodcami i
    > zolnierzami, z rozkazami i instrukcjami wojskowymi." Rozumiem ze
    > zmieniles zdanie od poczatku postu? Nic wielkiego, tylko krowa nie
    > zmienia zdania. Moglbys jednak to wyraznie zaznaczyc ze odwolujesz to
    > co napisales wyzej.
    W usenecie/internecie, poza struktura wojskowa jest najwiecej na swiecie
    miejsca dla demokracji.
    Nie definiuj demokracji jako systemu bez zasad.
    Nie okreslaj ruchu drogowego jako niedemokratyczny tylko z tego powodu,
    ze nie kazdy moze jezdzic raz prawa a raz lewa strona.
    Nie istnieje demokracja bez zasad.

    > A moglbys odpowiedziec na zadane wczesniej przeze mnie pytania?
    > Przypomne:
    > Jezeli odpowiem na post: "No nie jestem pewien co mysle"
    > to juz tworze wartosci intelektualne i nie naleze do kradziejow?
    W jaki sposob tworzysz ?

    > Od jakiej ilosci postow zalezy uznanie(lub nie) za lurkera?

    Lurker to podgladacz.
    Czyli sam nic nie daje innym, a korzysta z ich zasobow, uslug.
    Lurker to podgladacz w systemach video, ktory nie instaluje kamery
    internetowej a sciaga video od innych i innych podglada.

    > Czy Instytut Bezpieczenstwa Internetowego podejmie sie zaszczytnej
    > roli oceny wartosci intelektualnej prezentowanej w postach?
    Skieruj zapytanie do IBI

    > Czy jezeli wykorzystam komercyjnie rady jednego aktywnie
    > udzielajacego sie na niektorych grupach tworcy dorobku
    > intelektualnego ludzkosci to dokonuje kradziezy wlasnosci
    > intelektualnej?

    Dokladnie. Bez zgody autora bedzie to niewatpliwie kradziez wlasnosci
    intelektualnej, scigana we wszystkich krajach.

    > Co w przypadku gdy wiadomosci te znajduja sie w powszecnie dostepnych
    > innych zrodlach (helpy, poradniki, podreczniki uniwersyteckie-
    > "Przytrzymaj klawisz Ctrl przy przeciaganiu mysza")?
    prawa autorskie do dziel nie ulegaja anihilacji jedynie z uwagi na
    klauzule powszechnego do nich dostepu
    Ksiazki w bibliotece sa bardziej powszechnie dostepne niz w internecie,
    ale z tego nie wynika twoje prawo do przywlaszczanie tej wlasnosci
    intelektualnej.

    > Co bedzie jezeli zastosuje sie do porad na news i zrobie sobie
    > krzywde?
    > oraz te ponizsze:
    > Aha, wyjasnij mi jeszcze prosze co oznaza obco brzmiace dla mnie
    > (przynajmniej po polsku) slowko:
    > "i reklamuje tak swoja strone, generujac duzy traffic"
    > Chodzi Ci o trafike-taki sklepik z tytoniem? Tak?
    nie , ruch do strony www, czyli jej otwieranie.
    ten ruch czyli www traffic mozna wycenic a wycena jest ryczaltowa
    ilosc klikow x stawka ryczaltowa = odszkodowanie

    > "Mialem znajomego Dzeka z firmy, ktora wlasnie wydawala kontent z
    > usenetu na CD."
    > Czyzby chodzilo Ci o wydawanie jakiegos zadowolenia,
    > usatysfakcjonowania? Tego juz zupelnie nie rozumiem. Nie powinno byc:
    > "wydala kontentna"?
    Dokladnie.
    kontent to tresc/zawartosc.
    Tamten Dzek to byl Jack zza wielkiej wody.

    > Albo napisz ze nie umiesz, nie wiesz, nie masz ochoty, nie masz
    > kompetencji, nie masz zdania w tych zgadnieniach.
    ??
    > czuje sie zignorowany brakiem Twojej odpowiedzi
    byla odpowiedz
    rob co chcesz
    chcesz to lam zasady, prawo, kradnij wlasnosc intelektualna
    ale wtedy nie masz ochrony przed kara

    KONIEC

    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm) at light speed in n**@