  • Data: 2002-06-14 11:08:09
    Temat: Re: Prawo autorskie do wypowiedzi na newsach
    Od: poreba <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek <g...@p...onet.pl> niebacznie popelnil
    news:6761-1024047923@pd57.katowice.sdi.tpnet.pl:
    > Nie. Zobacz np. Simtel
    > Skoro nadal nie rozumiesz to tutaj masz link:
    > http://www.google.com/search?hl=en&q=simtel+mil
    Wyrzucilo duuuuzo linkow. Podaj dokladniejsze dane.
    Niechodz Ci czasami o ten cytat z polipa:
    " Simtel to jest zjawisko z powiesci Lema. W tajnym poligonie
    wojskowym na pustyni w Nowym Meksyku sidzi sobie stary komputer. Ma
    przestarzaly system operacyjny, i nikt go juz nie chce uzywac. Coz
    wiec ten komputer robi, zeby czuc sie potrzebnym? Zaczyna zbierac
    oprogramowanie wszelkiej masci. Na Pecety, Mace, Vaxy i co tylko sie
    da, ale tylko Freeware, Shareware itp. Co wiecej, udaje mu sie
    rzemycic swoj tajny adres wojskowy (wsmr-simtel20.Army.MIL) na siec
    "?
    > Mam nadzieje ze dyskutuje z osoba inteligentna, ktora potrafi
    > wszystko znalezc w internecie.
    Tez mam taka nadzieje. Ale jak ocenisz moj argument: istnieje A
    Ty chcialbys poznac dowod na istnienie A. Ja Ci na to ze jezeli
    jestes inteligentny to sam znadziesz dowod na istnienie A.
    A UMIEJETNOSC wyszukiwania w internecie do inteligencji ma sie raczej
    luzno (ma sie, ale luzno)

    > znow nie zrozumiales.
    > Kazda poczta osoby prywatnej do instytucji i odwrotnie ma
    > charakter sluzbowy.
    No to w moim slowniku jest blad.Tam pisza ze sluzbowy to: dotyczacy
    pracy w instytucji...wynikajacy z pracy w instytucji. Musze to
    zglosic.

    > przeciez sam pisales, ze Franek odplatnie kopiuje archiwa
    > usenetu na CD dla znajomych.
    Widocznie zle sie wyrazilem. Doprecyzuje: czy uwazasz ze nie
    przepisow zakazujacych providerom i ich pracownikom przegladania i
    rozpowszechniania (nie/odplatnego) zawartosci skrzynek pocztowych ich
    klietow? Pytanie chyba niepotrzebne bo:
    "administrator nagrywa archiwa usenetu i sprzedaje na CD, naruszajac
    regulaminy usenetu ?"

    > Raz jeszcze. Sciagasz dla siebie, a nie rozpowszechniasz poza
    > sytemem usenet.
    Uscislijmy: moj komputer nalezy czy nie nalezy do systemu usenet?

    > Dokladnie. Dawny system ARPA stal sie najbardziej demokratycznym
    > systemem wzajemnej komunikacji na swiecie. Czemu jeszzcze tego nie
    > zauwazyles ?
    Ale nie mowimy o technologii i technice wykorzystywanej przez wojsko
    (nie zaznaczyles tego) tylko o wojsku jako instytucji. Czy uwazasz ze
    wojsko dziala na zasadach demokratycznych? Decyzje podejmowane sa
    przez glosowania lub przez przedstawicieli wybranych przez
    glosowanie?

    > przeczytaj poprzednie posty i ponizej
    Ale ktore konkretnie, chcialbym to doprecyzowac.

    > Dokladnie.
    OK. zgodzilismy sie ze ruch drogowy jest niedemokratyczny.

    > Zasady usenetu/internetu sa trwale
    A tu polemizowalbym, zasady sie zmieniaja i nie tylko w usenecie.
    Zawsze odpowiadaja potrzebom spolecznym.
    > Jest to forma rozproszonej demokracji. [o internecie]
    Zgoda.

    > Juz napisalem co oznacza definicja lurkera.
    > Zechciej do niej powrocic.
    Ale to:
    "Lurker to podgladacz w systemach video, ktory nie instaluje kamery
    internetowej a sciaga video od innych i innych podglada." to tylko
    przyklad, czy nmoze rodzaj definicji?
    Ale zawsze po definicji nastepuje: na przyklad...
    Jeden obraz wart 1000slow, jeden przyklad ilestam linijek definicji.

    > Nie ma takiej potrzeby.
    > Proponuje koniec dyskusji, az do skrystalizowania sie twojego
    > stanowiska w przedmiocie watku dyskusji.
    > Ostatecznie nie wiem w ktorym kierunku podazasz i jakich
    > wartosci chcesz bronic, a o jakich zapomniec .
    A musze czegos bronic? Jezeli jest 2 dyskutantow zaciekle broniacych
    swego stanowiska to nie ma dyskusji. Ciagne dyskusje bo poprzez Twoje
    wlasnie poglady dokonuje sie proces krystalizacji moich.
    Niekoniecznie tozsame, zgadzam sie na przyklad z Toba ze fakt
    opublikowania wiadomosci na news nie oznacza automatycznie prawa do
    szerokiej eksploatacji tresci, roznimy sie co do zakresu tego co
    uznajemy za dozwolona eksploatacje.

    Kontynuujac przerwana wczesniej odpowiedz:
    > Dokladnie. Bez zgody autora bedzie to niewatpliwie kradziez
    > wlasnosci intelektualnej, scigana we wszystkich krajach.
    Czyli jezeli w pracy bede uzywal kombinacji Ctrl+LewyKlawiszMyszy
    (co wyczytalem na jednej z grup) to popelniam przestepstwo?

    ad traffic i kontent
    Mogles napisac ze masz problemy z polskimi okresleniami,
    Jeden moj znajomy mieszka 8 lat w USA i zdarzaja mu sie angielskie
    wtracenia. To czesty przypadek nawet tu u nas w Kraju. Wielu
    pracownikow firm zagranicznych tak ulega presji otoczenia ze czasami
    rowadzi to do zabawnych nieporozumien. Tak jak u nas: mylalem ze
    piszac "kontent" mailes na mysli "Jestem kontent z takich rozwiazan"
    albo "Skosztujesz-bedziesz kontent". Mnie czasami tez zdarza sie
    takie archaizowanie. Tym bardziej budzi moje zdziwienie:
    > Dokladnie. kontent to tresc/zawartosc.
    > Tamten Dzek to byl Jack zza wielkiej wody.
    Wydala kontentna=Wydala zadowolona/usatysfakcjonowana/...
    Zgadzasz sie z takim znaczeniem:<Dokladnie> a zaraz potem
    piszesz ze:<kontent to tresc/zawartosc.>

    aha, cos masz chyba zle ustawione w czytniku
    (albo ja-podpowiedz co?) bo Ci przestawilo grupe na pl.test
    tam sie chyba wysyla jakies proby, testy
    pozdro
    poreba