  • Data: 2002-06-14 20:06:42
    Temat: Re: Prawo autorskie do wypowiedzi na newsach
    Od: poreba <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek <g...@p...onet.pl> niebacznie popelnil
    news:6438-1024060907@pd57.katowice.sdi.tpnet.pl:

    A co z tymi linkami:
    > Wyrzucilo duuuuzo linkow. Podaj dokladniejsze dane.
    > Niechodz Ci czasami o ten cytat z polipa:
    Bo linkow naprawde duzo zwraca.

    Co z ta angielkajezyczna grupa adminow usenetu?
    W ktorej hierarchii szukac? Ktora bedzie miarodajna dla calosci
    usenetu?

    > Chcesz zatem powiedziec, ze korespondencja osoby prywatnej z
    > instytucja ma charakter prywatny ?
    > Charakter prywatny ma jedynie korespondencja:
    > osoba prywatna <- > osoba prywatna ( peer-to-peer)
    > Nie wiem skad masz swoje definicje.
    Slownik Jezyka Polskiego, PWN Warszawa Wyd.IV, tom III

    > Mam nadzieje ze takie przepisy sa i obowiazuja.
    Ty takiej wiedzy nie posiadasz, ja mam jedynie metne przekonanie ze
    dzialaja tu przepisy ogolne o ochronie tajemnicy korespondencji,
    o prawach autorskich-moze ktos sie dolaczy i wskaze na konkretne
    przepisy, stop wszystko jest na stronach 'Vagli'- sa konkretne
    przepisy!

    > Pytanie chyba niepotrzebne bo:
    > a nie narusza ?
    Powtorze:pisales o braku uregulowan prawnych, ja zapytalem czy
    uwazasz ze ww. admin lamie zasady (jak lamac czego nie ma),
    i nastepnie stwierdzilem ze niepotrzebnie pytam bo skoro
    twierdzisz ze: "narusza regulaminy usenetu" to zakladasz iz takie
    uregulowania jednak sa i ww. admin je lamie.
    Istnieje wiec miedzy nami zgoda ze jezeli istnieja jakies zasady
    postepowania a ktos sie do nich nie stosuje to je lamie.
    Musiales mnie zle zrozumiec.

    > A dlaczego ma nalezec do systemu usenet.
    > Moze byc klientem systemu Usenet, ale nie nalezy do systemu.
    Czyli NIE NALEZY. A ja Twoje posty na nim przechowuje. Twoje posty
    znajduja sie poza systemem usenetu (na moim komputerze ktory jak
    stwierdziles do usenetu nie nalezy). Pytanie: Czy lamie Twoje prawa
    autorskie przechowujac Twoj post poza systemem usenetu (na swoim
    komputerze) pozostaje wiec w dalszym ciagu aktualne!!!

    > Jezeli wsparlo rozwoj internetu to wsparlo demokracje i jej
    > rozwoj.
    Rozumowanie, z ktorym nie sposob sie nie zgodzic.
    Ale czy wspieranie przez wojsko demokracji oznacza ze instytucja
    dziala na zasadach demokratycznych? Nie odnosisz sie tu wcale do
    mojego pytania:
    "Czy uwazasz ze wojsko dziala na zasadach demokratycznych?"

    > nie mam czasu, przejrzyj archiwum
    Ach, nie musze. Mam jeszcze swoje posty w czytniku.
    Skoro napisales ze zdefiniowalem demokracje jako system bez zasad to
    na pewno pamietasz bez zagladania do archiwum ktore zdanie/wypowiedz
    tak odczytales-zareczam ze blednie. Ja tak nie uwazam.

    > Dokladnie odwrotnie.
    > Ruch drogowy jest demokratyczny, ale w ramach obowiazujacych
    > zasad. Mozesz jezdzic gdzie zechcesz.
    Mowisz raczej o wolnosci wyboru a nie o demokracji.
    Czy kierowcy (juz uczestniczacy w ruchu) glosuja nad zasadami jakie
    ich beda obowiazywac? Nie. Gdzie widzisz zasady demokracji?
    Wolnosc wyboru istnieje i w tyranii. A wlasnie, czy usenet nie jest
    bardziej zblizony w swej obecnej postaci do oligarchii?

    > Dokladnie. Jest odwrotnie.
    Czy mowiac "dokladnie" potwierdzasz to co napisalem czy temu
    zaprzeczasz? Bo stwierdzenie "jest odwrotnie" sugeruje ze sie ze mna
    nie zgadzasz.

    > Dokladnie. Nie chcesz abys sie lurkowal na moich tresciach.
    Nezbyt dobrze rozumiem "sie lurkowac" mogbys rozwinac?

    > Istotne jest co jest wynikiem uzycia kompinacji tych klawiszy.
    Kokretnie, jak w Windows. Kombinacja opisana w helpie, w wielu
    poradnikach- jest tak przypisana do mozliwosci systemu jak to ze
    "dwuklik" uruchamia programy. Czy wiadomosc na news o tym obejmuja
    prawa autorskie?
    > Ok.
    > to piszmy po angielsku, unikniemy nieporozumiem.
    Na polskojezyczej grupie?! Jezeli polski nie jest Twoim jezykiem
    ojczystym (a angielski jest) byloby to dokladnie odwrotnie
    niesprawiedliwe. Idealnym rozwiazaniem (ale powodujacym dodatkowe
    mozliwosci nieporozumien) byloby gdybysmy prowadzili dyskusje w
    jezyku wtornym dla nas obu. Ale to dywagacje czysto teoretyczne.
    Rozumiem ze zazartowales, znajac Twoje przywiazanie do reulaminow
    obowiazujacych w systemie usenet. Piszemy w hierarchii pl.

    =
    > Ok.
    > to piszmy po angielsku, unikniemy nieporozumiem.
    To znaczy? Wraca problem czy uzywajac slowa "dokladnie" potwierdzasz
    czy zaprzeczasz? Wciaz mnie to zbija z tropu. Nie moge sie wiec
    ustosunkowac do Twojej odpowiedzi.

    =
    > Ok.
    > to piszmy po angielsku, unikniemy nieporozumiem.
    Pisanie po angielsku pomoze? Nie wiedzialem ze zawartosc wiadomosci
    moze spowodowac takie objawy w czytniku. teraz cos sie naprawilo i
    grupa jest wlasciwa.
    PS. Podopisywalem pod "j.w." wlasciwy tekst, ten z propozycja
    przejscia na angielski.

    pozdro
    poreba