  • Data: 2002-06-14 21:43:06
    Temat: Re: Prawo autorskie do wypowiedzi na newsach
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    poreba wrote:

    > Jacek <g...@p...onet.pl> niebacznie popelnil
    >
    > A co z tymi linkami:
    > Bo linkow naprawde duzo zwraca.
    przeczytaj wszystkie

    > Co z ta angielkajezyczna grupa adminow usenetu?
    > W ktorej hierarchii szukac? Ktora bedzie miarodajna dla calosci
    > usenetu?
    skorzystaj z wyszukiwarki grup w google

    > Slownik Jezyka Polskiego, PWN Warszawa Wyd.IV, tom III

    i uwazasz ze twoje pismo do urzedu i na odpowiedz na nie ma charakter
    korespondencji prywatnej ?

    > Ty takiej wiedzy nie posiadasz,
    skad wiesz jaka mam wiedze i z jakich zrodel ?

    ja mam jedynie metne przekonanie ze
    > dzialaja tu przepisy ogolne o ochronie tajemnicy korespondencji,
    > o prawach autorskich-moze ktos sie dolaczy i wskaze na konkretne
    > przepisy, stop wszystko jest na stronach 'Vagli'- sa konkretne
    > przepisy!
    ???
    a kto mowi o lokalnych regulacjach prawnych
    internet jest transgraniczny i jest mi obojetne czy pozew skladam w
    Nowym Jorku czy Tokio czy Warszawie.
    Wszedzie czekaja adwokaci, ktorzy taka sprawe wespra swoim intelektem.

    > Powtorze:pisales o braku uregulowan prawnych, ja zapytalem czy
    > uwazasz ze ww. admin lamie zasady (jak lamac czego nie ma),
    > i nastepnie stwierdzilem ze niepotrzebnie pytam bo skoro
    > twierdzisz ze: "narusza regulaminy usenetu" to zakladasz iz takie
    > uregulowania jednak sa i ww. admin je lamie.

    > Istnieje wiec miedzy nami zgoda ze jezeli istnieja jakies zasady
    > postepowania a ktos sie do nich nie stosuje to je lamie.
    > Musiales mnie zle zrozumiec.
    to jest nieistotne
    odpowiedz sobie
    lamie admin ISP prawo, gdy archiwizuje na CD poczte e-mail swoich
    klientow czy nie ?

    > Czyli NIE NALEZY.
    to po co pytasz.

    A ja Twoje posty na nim przechowuje.
    w ramach dozwolonego uzytku

    Twoje posty
    > znajduja sie poza systemem usenetu (na moim komputerze ktory jak
    > stwierdziles do usenetu nie nalezy). Pytanie: Czy lamie Twoje prawa
    > autorskie przechowujac Twoj post poza systemem usenetu (na swoim
    > komputerze) pozostaje wiec w dalszym ciagu aktualne!!!
    sam sobie odpowiedz,
    jezeli lamiesz to zostaniesz ukarany

    > Rozumowanie, z ktorym nie sposob sie nie zgodzic.
    to jest nieistotne
    wyrazaj swoje opinie i przestan byc lurkerem

    > Ale czy wspieranie przez wojsko demokracji oznacza ze instytucja
    > dziala na zasadach demokratycznych? Nie odnosisz sie tu wcale do
    > mojego pytania:
    > "Czy uwazasz ze wojsko dziala na zasadach demokratycznych?"
    temat dotyczy demokracji w internecie
    uwazasz ze jej brakuje ?

    > Ach, nie musze. Mam jeszcze swoje posty w czytniku.
    to bardzo dobrze

    > Skoro napisales ze zdefiniowalem demokracje jako system bez zasad to
    > na pewno pamietasz bez zagladania do archiwum ktore zdanie/wypowiedz
    > tak odczytales-zareczam ze blednie. Ja tak nie uwazam.
    i bardzo dobrze
    czyli uwazasz demokracje jako system z zasadami
    i skoro tak
    to przestrzeganie tych zasad jedynie umocni nasza demokracja, takze
    obejmujaca aktywnosci w internecie

    > Mowisz raczej o wolnosci wyboru a nie o demokracji.
    mowie o demokracji
    > Czy kierowcy (juz uczestniczacy w ruchu) glosuja nad zasadami jakie
    > ich beda obowiazywac? Nie.
    why not
    zawsze mozesz rozpoczac glosowanie
    ale tak sie sklada ze glosowanie rozpoczeto przed rozpoczeciem jazd i
    tez przed rozpoczeniem jazd zakonczono.

    > Gdzie widzisz zasady demokracji?
    wszedzie

    > Wolnosc wyboru istnieje i w tyranii.
    interesujaca teza
    > A wlasnie, czy usenet nie jest
    > bardziej zblizony w swej obecnej postaci do oligarchii?
    skad to pytanie ?

    > Czy mowiac "dokladnie" potwierdzasz to co napisalem czy temu
    > zaprzeczasz? Bo stwierdzenie "jest odwrotnie" sugeruje ze sie ze mna
    > nie zgadzasz.
    exactly
    > Nezbyt dobrze rozumiem "sie lurkowac" mogbys rozwinac?
    ok. lamerowal

    > Kokretnie, jak w Windows. Kombinacja opisana w helpie, w wielu
    > poradnikach- jest tak przypisana do mozliwosci systemu jak to ze
    > "dwuklik" uruchamia programy.
    sprawdz sam
    > Czy wiadomosc na news o tym obejmuja
    > prawa autorskie?
    sprawdz sam
    > Na polskojezyczej grupie?! Jezeli polski nie jest Twoim jezykiem
    > ojczystym (a angielski jest) byloby to dokladnie odwrotnie
    > niesprawiedliwe.
    to dyskutujmy na innej grupie

    Idealnym rozwiazaniem (ale powodujacym dodatkowe
    > mozliwosci nieporozumien) byloby gdybysmy prowadzili dyskusje w
    > jezyku wtornym dla nas obu. Ale to dywagacje czysto teoretyczne.
    > Rozumiem ze zazartowales, znajac Twoje przywiazanie do reulaminow
    > obowiazujacych w systemie usenet. Piszemy w hierarchii pl.
    uwazasz ze w hierarchi .pl regulaminy nie obowiazuja ?

    > =
    > To znaczy? Wraca problem czy uzywajac slowa "dokladnie" potwierdzasz
    > czy zaprzeczasz? Wciaz mnie to zbija z tropu. Nie moge sie wiec
    > ustosunkowac do Twojej odpowiedzi.
    exactly

    > =
    > Pisanie po angielsku pomoze? Nie wiedzialem ze zawartosc wiadomosci
    > moze spowodowac takie objawy w czytniku. teraz cos sie naprawilo i
    > grupa jest wlasciwa.
    j.w.
    > PS. Podopisywalem pod "j.w." wlasciwy tekst, ten z propozycja
    > przejscia na angielski.
    ?

    KONIEC DYSKUSJI
    FUT pl.test